pc
Wszystko idzie zgodnie z planem – tak o budowie promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej i pogłębieniu toru wodnego w Szczecinie zapewniał Radio Szczecin Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Jego zdaniem, żadna z inwestycji nie jest zagrożona.
Jak poinformował minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, kwestie formalne związane z pogłębieniem toru wodnego w Szczecinie ma ułatwić przyjęta przez Senat ustawa. Tor wodny ma obecnie 10,5 m głębokości, w planach planowane jest pogłębienie go do 12,5 m.
Minister zapewnił także, że budowa pierwszego promu dla PŻB rozpocznie się w czerwcu.
– Tak jak obiecaliśmy, drugi kwartał 2017 roku nie jest zagrożony. Zakładam, że w okolicach 30 czerwca zorganizujemy małą celebrację położenie stępki. Czekamy na ostateczne informacje od projektantów, którzy przygotowują projekt położenia stępki – powiedział dla Radia Szczecin Gróbarczyk.
W pierwszych założeniach stępka pod nowy prom miała być położona 8 czerwca podczas 5. Międzynarodowego Kongresu Morskiego w Szczecinie. Minister nie poinformował, dlaczego data uległa zmianie.
Nowy prom dla PŻB zostanie zbudowany na pochylni Vulkan na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Będzie miał 202 m długości, 31 m szerokości oraz 6,3 m zanurzenia. Jego nośność to 8 600 t. Jednostka będzie rozwijała prędkość 18 w.
Na statku zostanie zamontowany silnik przystosowany do spalania paliwa LNG. Dodatkowo prom będzie zbudowany zgodnie z wymogami fińsko-szwedzkiej klasy lodowej 1A jako jednostka jednośrubowa i jednosilnikowa. Na jego pokładzie zmieści się 399 pasażerów.
Opracowaniem projektu zajmuje się biuro Westcon Design Poland ze Szczecina, którym kieruje Piotr Żelazek. Statek będzie kosztował ok. 110 mln dolarów i zostanie przekazany do eksploatacji w kwietniu 2019 roku. PŻB zamówiła dwa takie promy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii