PMK
Equinor zdobył prawo do budowy zbiornika dwutlenku węgla pod Morzem Północnym – potwierdziło norweskie ministerstwo ropy i gazu. Firma ma przedstawić w tym roku pełny projekt inwestycji, a zatwierdzenie budowy przez parlament ma zapaść w 2020 lub 2021 roku.
Zwolennicy wychwytywania i składowania dwutlenku węgla (CCS) twierdzą, że kraje potrzebują tej technologii, aby pomóc wypełnić zobowiązania podjęte w czasie przełomowej paryskiej umowy w sprawie zmian klimatycznych w 2015 roku.
Ekolodzy z kolei twierdzą, że to kosztowna technologia, która utrwali status quo, gdy potrzebne są szybkie i głębokie cięcia w zużyciu energii, aby ograniczyć globalne ocieplenie.
Planowany magazyn CO2 będzie zlokalizowany w pobliżu największego norweskiego złoża ropy i gazu, Troll, i ma na celu umożliwienie odbioru CO2 z obiektów lądowych, takich jak elektrownie lub cementownie, w celu ograniczenia emisji do atmosfery.
Wstępne szacunki z 2016 roku wykazały, że ten projekt będzie kosztować od 7,2 miliarda koron (852 milionów dolarów) do 12,6 miliarda koron. Equinor zapowiedział, że do magazynu będzie można przetransportować około 1,5 miliona ton CO2 rocznie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii