Nie jeden, ale dwa nowe promy będzie wkrótce miał w swojej flocie szwedzki armator – Destination Gotland. Firma Rederi Ab Gotland, która jest właścicielem 100 procent udziałów przewoźnika, poinformowała o zamówieniu jeszcze jednego nowoczesnego promu.
Podobnie jak pierwszy z zamówionych promów, kolejna jednostka będzie mogła przyjąć na pokład 1650 pasażerów i będzie zasilana paliwem LNG. Drugi z nowych zamówionych promów, tak samo jak pierwszy, zbuduje chińska stocznia GSI (Guangzhou Shipyard International).
Szwedzka firma poinformowała, że zamówienie zostało potwierdzone po toczących się od dawna negocjacjach z chińskimi partnerami. Eric D. Nilsson, który brał udział w rozmowach z ramienia szwedzkiego przedsiębiorstwa, wyjaśnił, że korzystniejszym rozwiązaniem było zamówienie dwóch promów w jednej stoczni. Jak przyznał Nilsson, firma stosuje taką praktykę od dawna i zawsze dobrze na tym wychodziła.
Zamówiony właśnie prom zostanie dostarczony przewoźnikowi w 2018 r. Pierwsza jednostka, która została zamówiona w ubiegłym roku, trafi do Destination Gotland w 2017 r. Prom ten będzie też pierwszym statkiem LNG pływającym pod szwedzką banderą. Nowe statki ro-pax zostały zaprojektowane w taki sposób, by zredukować do minimum ich oddziaływanie na środowisko. Ich konstrukcja ma zagwarantować też energooszczędność.
Destination Gotland to firma, która powstała w 1998 r. 100 procent udziałów przewoźnika należy do przedsiębiorstwa Rederi Ab Gotland (do 1999 r. 25 procent udziałów posiadała Silja Line). Armator posiada obecnie w zarządzie cztery promy, które kursują pomiędzy Gotlandią a Oskarshamn i Nynäshamn.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii