ew
W Warszawie w dniach 4-7 listopada obraduje ponad 500 przedstawicieli największych rafinerii w Europie. Współorganizatorem i pomysłodawcą zaproszenia 24. edycji European Refining Technology Conference (ERTC) do Polski jest Grupa LOTOS.
Polska po raz pierwszy w historii jest gospodarzem tego corocznego, największego wydarzenia branży rafineryjnej na naszym kontynencie. Do Warszawy przyjechali przedstawiciele takich firm, jak: Grupa LOTOS, PKN ORLEN, Total, Shell, Repsol, MOL, OMV, BP, CEPSA, Equinor, ExxonMobil i wielu innych. Przybyli także uczestnicy z innych obszarów świata. Konferencja w ubiegłych latach gościła m.in. w Cannes (2018), Atenach (2017), Lizbonie (2016), czy Rzymie (2015).
– Zabiegaliśmy, aby tę konferencję zorganizować w Polsce i udało się. Polska jest prekursorem wielu projektów innowacyjnych, trzeba je szeroko prezentować. Działania LOTOSU są tego dobrym przykładem – podkreśla Mateusz A. Bonca, prezes Zarządu Grupy LOTOS S.A., współorgospodarz tegorocznej konferencji. – To spotkanie to doskonała okazja, żeby pokazać europejskiemu środowisku rafinerów nasze działania na rzecz czystszego środowiska oraz coraz bardziej wydajnego sektora rafineryjnego. Konferencja to ważne miejsce, w którym mówimy o wprowadzanych przez nas nowoczesnych rozwiązaniach. To także nieocenione źródło inspiracji umożliwiające wymianę doświadczeń z kluczowymi graczami na rynku.
Głównym tematem tegorocznej konferencji jest rola przemysłu rafineryjnego w transformacji energetycznej oraz gospodarka obiegu zamkniętego. Ważną kwestią są również coraz bardziej restrykcyjne unijne regulacje związane z ograniczeniem emisji dwutlenku węgla.
Uczestnicy dyskutują w panelach i podczas interaktywnych wykładów o nowościach technologicznych oraz największych wyzwaniach branży – o sekwestracji dwutlenku węgla, czyli procesie polegającym na oddzieleniu i wychwyceniu dwutlenku węgla ze spalin w celu ograniczenia jego emisji do atmosfery, o digitalizacji w przemyśle rafineryjnym, o bezemisyjnej produkcji wodoru itd. Słuchacze obecni na widowni wyznaczają kierunki dyskusji, wypełniają ankiety i zadają pytania on-line obecnym na scenie rozmówcom. Konferencja potrwa do czwartku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii