• <

Covid-19 nie utrudnia realizacji projektu Rail Baltica

Strona główna Stocznie, offshore Covid-19 nie utrudnia realizacji projektu Rail Baltica
Covid-19 nie utrudnia realizacji projektu Rail Baltica - GospodarkaMorska.pl

ew

21.04.2020 Źródło: PAP

Pandemia Covid-19 nie utrudnia realizacji projektu budowy Rail Baltica, transeuropejskiego korytarza kolejowego łączącego Warszawę, Kowno, Rygę, Tallinn i Helsinki – poinformował we wtorek litewski resort transportu.

Przebieg prac omówili podczas telekonferencji ministrowie Litwy, Łotwy i Estonii.

„Pandemia Covid-19 nie utrudnia realizacji projektu. Prace trwają we wszystkich trzech krajach bałtyckich” - czytamy w komunikacie litewskiego ministerstwa transportu.

Zaznacza się w nim, że obecnie trwają prace projektowania 643 km nowej linii kolejowej – przyszłej całej drogi w Estonii i na Łotwie oraz dwóch odcinków na Litwie od Kowna do granicy łotewskiej.

Ministerstwo poinformowało, że w ubiegły piątek szefowie odpowiednich resortów trzech krajów bałtyckich podczas telekonferencji omówili realizację projektu i wyrazili przekonanie, że „przyczyni się on do przyśpieszenia gospodarczego w regionie Morza Bałtyckiego po zapaści w wyniku pandemii koronawirusa”.

Litewski minister Jarosław Narkiewicz, którego cytuje komunikat, wskazał, że obecnie „Litwa intensywnie wykonuje roboty (...) i jest gotowa na zrealizowanie projektu Rail Baltica do 2026 roku”.

Minister poinformował też, że „realizująca projekt po stronie litewskiej instytucja Litewska Infrastruktura Kolejowa (Lieuvos geleżinkeliu infrastruktura) rozpoczęła konsultacje rynkowe w sprawie przetargu na wykonanie prac budowlanych na sumę 470 mln euro, który ma być wkrótce ogłoszony”. Minister zachęcił przedsiębiorstwa litewskie, łotewskie, estońskie i z innych krajów do udziału w przetargu i „skorzystania z możliwości”.

Podczas telekonferencji ministrowie trzech państw bałtyckich podkreślili raz jeszcze, że zakończenie budowy linii kolejowej w terminie wymaga odpowiedniego finansowania Unii Europejskiej; wskazali na potrzebę wspólnych wysiłków w negocjacjach nad pozyskaniem długoterminowego unijnego wsparcia finansowego.

Rail Baltica to część transeuropejskiego korytarza, który w przyszłości połączy Niemcy, Polskę, Litwę, Łotwę, Estonię i Finlandię. Zakłada się, że pociągi na trasie będą jeździć z prędkością 160 km/h.

Źródło:
PAP

Surowce

 Ropa brent 55,84 $ baryłka  1,99% 21:56
 Cyna 21495,00 $ tona 0,92% 15 sty
 Cynk 2698,00 $ tona -0,66% 15 sty
 Aluminium 2000,00 $ tona -0,50% 15 sty
 Pallad 2364,00 $ uncja  -0,55% 21:56
 Platyna 1091,65 $ uncja  -0,16% 21:56
 Srebro 25,23 $ uncja  0,88% 21:56
 Złoto 1838,95 $ uncja  0,12% 21:56

Dziękujemy za wysłane grafiki.