• <
KONGSBERG_2023

Bilfinger Mars Offshore rusza z produkcją. Pierwsze elementy popłyną do Anglii

22.11.2015 16:27 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Bilfinger Mars Offshore rusza z produkcją. Pierwsze elementy popłyną do Anglii

Partnerzy portalu

Bilfinger Mars Offshore rusza z produkcją. Pierwsze elementy popłyną do Anglii - GospodarkaMorska.pl

Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał pozwolenie na użytkowanie obiektów na terenie fabryki Bilfinger Mars Offshore. Oznacza to możliwość uruchomienia produkcji fundamentów morskich elektrowni wiatrowych. Pierwsze z nich trafią do duńskiego koncernu Dong Energy.

Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie obiektów budowlanych został złożony w pierwszej połowie listopada. Dołączono do niego komplet dokumentów, wymaganych ustawą Prawo budowlane (m.in. oryginał dziennika budowy, protokoły badań i sprawdzeń, dokumentację geodezyjną, potwierdzenie odbioru wykonanych przyłączy itd.). - Ostatnie tygodnie przed złożeniem wniosku to była bardzo intensywna praca całego naszego zespołu – mówi Wacław Postoła, kierownik budowy Bilfinger Mars Offshore. - To ważny dla nas moment – kolejny kamień milowy w realizacji projektu za nami. Z dniem 20 listopada możemy pracować już w trybie produkcyjnym – dodaje Przemysław Milczarek członek zarządu spółki.

Wydanie pozwolenia na użytkowanie było poprzedzone kontrolą Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Szczecinie. Potwierdziła ona m.in., że roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z projektem budowlanym, a wbudowane wyroby budowlane są dopuszczone do obrotu w budownictwie.

Bilfinger Mars Offshore może zatem ruszyć z produkcją. Jako pierwsze powstaną platformy pośrednie (91 sztuk) dla duńskiego koncernu energetycznego Dong Energy. Z fabryki BMO w Szczecinie wypłyną konstrukcje o łącznej wadze ok. 30 000 t (22,500 t stali i 7,500 t żelbetu) i łącznej długości ponad 2 000 m. Platformy montowane będą na farmie Race Bank, u wybrzeży hrabstwa Norfolk (Anglia).

Kolejnym etapem realizacji projektu będzie otrzymanie pozwolenia na użytkowanie malarni (trwają tam ostatnie prace wykończeniowe) i torowiska dla najwyższej w mieście, i jednej z najwyższych w Europie, suwnicy bramowej (ok. 120 m wysokości, z możliwością udźwigu do 1400 ton). Jej poszczególne elementy są obecnie składowane na placu przy fabryce. Niektóre z jej części składowych zostały już zmontowane – finał montażu i posadowienie jej przy nabrzeżu planowane jest na grudzień.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.