sons
Awilco Drilling poinformowało w poniedziałek, że powiadomiło Keppel FELS (KFELS), że skorzystało z prawa do rozwiązania umowy na budowę półzanurzalnej platformy wiertniczej Nordic Winter.
Według Awilco, wypowiedzenie jest wynikiem naruszenia postanowień umowy o budowę platformy.
W swoim raporcie z 1 kwartału 2020 w maju, Awilco poinformowało, że postępy w zakresie Nordic Winter w Singapurze w poprzednim miesiącu były powolne z powodu rządowego ograniczenia Covid-19, podczas gdy postępy na drugim urządzeniu, które buduje Keppel dla Awilco, Nordic Spring, były prowadzone zgodnie z harmonogramem.
W poniedziałek Awilco wyjaśniło, że umowa o budowę przewiduje, że z chwilą rozwiązania Awilco będzie uprawniona do zwrotu rat wypłaconych KFELS w wysokości 54,7 mln USD plus naliczone odsetki.
Nordic Winter to jedna z dwóch podwodnych platform wiertniczych projektu Moss Maritime CS60 Eco MW, zamówiona przez spółki zależne Awilco Drilling z KFELS.
Pierwszą platformę zamówiono w marcu 2018 r., a drugą w marcu 2019 r. Daty dostaw dwóch platform ustalono odpowiednio na 1 kwartał 2021 i 2022.
CS60 ECO MW Awilco Drilling jest trudnym środowiskiem do zimowego wiercenia, półzanurzalnym, zoptymalizowanym pod kątem norweskiego szelfu kontynentalnego i głębokości wody.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza