PMK
Spółka PGNiG zakończyła już przyjmowanie ofert na czerwcowe dostawy spotowe (krótkoterminowe) do terminalu LNG w Świnoujściu. Trwa jeszcze ich analiza, ale z nieoficjalnych informacji wynika, że pierwszym zakontraktowanym w ten sposób masowcem będzie Arctic Princess. Jednostka jest wstępnie awizowana w Polsce na 15 czerwca.
- Dostawy spot będą realizowane niezależnie do regularnych dostaw w ramach kontraktu długoterminowego z Qatargas, które rozpoczynają się w długiej połowie lipca 2016 r.Dostawy LNG w formule spot to uzupełnienie krótkoterminowych zakupów gazu dokonywanych do tej pory w ramach dostaw gazociągami. Przy dostawach LNG w formule spotowej pod uwagę brana jest cena i inne warunki zaoferowane w danym momencie przez dostawców LNG - czytamy w oświadczeniu spółki.
Arctic Princess przywieze ze sobą około 141 tys. m3 LNG. Należąca do armatora Leif Hoegh jednostka należy do największych gazowców LNG ze zbiornikami sferycznymi. Przeważnie statek pracuje dla terminalu na wyspie Melkoya, w pobliżu pola gazowego Snohvit. I to właśnie stamtąd prawdopodobnie przywieziony zostanie gaz do Polski.
Jednostka została wybudowana w 2006 roku w japońskiej stoczni Mitsubishi Heavy Industries. Jej pojemność wynosi 148 tys. m3. Arctic Pricess może ponadto pochwalić się długością 288 metrów, szerokością 49 metrów oraz zanurzeniem do 12,3 metrów. Gazowiec obsługiwał już wcześniej między innymi terminal regazyfikacyjny FSRU Independence w Kłajpedzie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów