ew
Jak poinformował na swojej stronie Norweski Dyrektoriat Naftowy, 17 czerca zostało wydane pozwolenie na wiercenie odwiertu poszukiwawczego 25/2-20 na licencji 442 w norweskim sektorze Morza Północnego. Operatorem na tej licencji jest Aker BP ASA z udziałem 90,26 procent. Drugim udziałowcem jest Lotos Exploration and Production Norge AS (9,74 %).
Odwiert 25 / 2-20 zostanie wykonany przez Deepsea Stavanger w pozycji 59 ° 52'27.05 "N i 02 ° 27'29.23" E po zakończeniu odwiertu 15 / 6-16 S dla Aker BP ASA w licencji produkcyjnej 777.
Odwiert 25/2-20 jest związany z poszukiwaniami węglowodorów na licencji 442. Będzie wykonany ok. 20 kilometrów na wschód od pola Frigg
Zezwolenie zostało przyznane warunkowo, możliwość rozpoczęcia prac przy odwiercie zależy od uzyskania innych wymaganych pozwoleń otrzymanych od innych władz.
Licencja 442 została przyznana 15 czerwca 2007 r. To już ósmy odwiert, który będzie wykonany w jej ramach.
Deepsea Stavanger to szóstej generacji, pozycjonowana dynamicznie półzanurzalna pratforma wiertnicza z podwójną wiertnią. Wraz z siostrzanymi jednostkami Deepsea Atlantic i Deepsea Aberdeen, reprezentuje ulepszony projekt GVA 7500. Jest przeznaczona do pracy w trudnych warunkach i na głębokościach do 3000 m.
Deepsea Stavanger w liczbach:
rok budowy: 2014;
długość całkowita:118,60 m;
szerokość całkowita: 96,70 m;
maksymalne zanurzenie robocze: 25,00 m;
masa jednostki pustej: 32 699 t;
tonaż pojemnościowy brutto: 43 708;
tonaż pojemnościowy netto: 13 112;
łączna moc zainstalowana: 8 × 5,85 MW.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej