ew
Nowy statek Acta Auriga, należący do holenderskiego armatora Acta Marine opuścił stocznię Ulstein Verft 28 marca, trzy dni przed planowanym terminem.
"Wiemy, jak ważne jest, aby statek został ukończony na czas", mówi Kristian Sætre, dyrektor zarządzający w Ulstein Verft, i kontynuuje: "W ciągu zaledwie 19 tygodni ukończyliśmy prace wyposażenie na statku i mamy przekoanie, że Acta Auriga będzie doskonale służyła właścicielom i ich klientom."
"Ten statek będzie zapewni kolejny poziom uslug na rynku, szczególnie na tym związanym z energią ze źródeł odnawialnych. Jesteśmy bardzo zadowoleni z kontynuacji projektu i wczesnej dostawy przez Ulsteina. Będziemy teraz przygotowywać się, aby zabrać Actę Aurigę na Morską Farmę Wiatrową, aby rozpocząć pracę ", mówi Rob Boer, dyrektor zarządzający w Acta Marine.
W marcu, Acta Auriga pomyślnie przeszła próby morskie.
Ze statkiem wiąże się polski akcent. Częściowo wyposażona jednostka, zamówiona w stoczni Ulstein Verft, powstała w stoczni Crist w Gdyni. W polskiej stoczni odbywała się budowa kadłuba i jego częściowego wyposażenia. Zainstalowane zostały między innymi pędniki azymutalne firmy Veth. W Gdyni odbyły się także prace malarskie, rurarskie, ułożono część okablowania i paneli podłogowych.
Acta Auriga w liczbach
Długość - 93,40 m
Szerokość - 18 m
Zanurzenie - 6 m
Wysokością boczna do pokładu głównego - 7,60 m,
Tonaż pojemnościowy brutto - 6050
Nośność - 3200 t
Dzień Otwarty Daru Młodzieży – odpalamy najwyższą choinkę w Trójmieście!
Kobiety branży morskiej przejmują stery. Otwarcie projektu Women can Sea
Potrójne zderzenie rosyjskich statków w Cieśninie Kerczeńskiej
Fincantieri woduje fregatę Spartaco Schergat. To dziewiąta jednostka z międzynarodowej serii FREMM w Marina Militare
Icon of the Seas gotowy na swój pierwszy rejs. Największy wycieczkowiec świata został przekazany armatorowi
Windcat rozszerza swoją flotę CSOV do pięciu statków z Damen Shipyards