Z Gdyni został odholowany 12 września br. element przyszłego kadłuba statku pasażerskiego o roboczej nazwie X-34. Docelowo ma trafić do francuskiej stoczni Chantiers de l’ Atlantique, gdzie stanie zostanie połączony z pozostałymi elementami i doposażony.
Megablok X-34 to już ósmy projekt wykonany w ramach długoletniej współpracy z jedną z największych stoczni na świecie budującej szeroką gamę statków handlowych, morskich oraz pasażerskich. Część zbudowana w stoczni Crist po połączeniu we francuskiej stoczni będzie gotowa do użytku. Crist wykonał pełne wyposażenie projektu w urządzenia oraz instalacje: rurociągowe, wentylacyjne, elektryczne oraz izolacyjne. Całkowicie wyposażone w urządzenia oraz instalacje zostały również pomieszczenia pralni. Wykonano także pełen zakres prac malarskich.
Część X-34 wykonana w gdyńskiej stoczni to megablok o całkowitej długości ponad 133 metrów i masie około 8 000 ton. Wodowanie jednostki odbyło się pięć dni przed jej odholowaniem do klienta. Do miejsca przeznaczenia ma przybyć za dwa tygodnie, pod koniec września.
Ulstein przekazuje statek CSOV Olympic Boreas. W jego budowie brała udział stocznia CRIST
Indyjska branża okrętowa nie zwalnia tempa i woduje pierwszą fregatę
Mapa historycznej Stoczni Gdańskiej
Fincantieri podpisuje z Carnival Corporation umowę na trzy wielkie statki wycieczkowe
„Freedom & Solidarity” w Gdyni, w stoczni CRIST
Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do szczytów z 2022 r.