Z Gdyni został odholowany 12 września br. element przyszłego kadłuba statku pasażerskiego o roboczej nazwie X-34. Docelowo ma trafić do francuskiej stoczni Chantiers de l’ Atlantique, gdzie stanie zostanie połączony z pozostałymi elementami i doposażony.
Megablok X-34 to już ósmy projekt wykonany w ramach długoletniej współpracy z jedną z największych stoczni na świecie budującej szeroką gamę statków handlowych, morskich oraz pasażerskich. Część zbudowana w stoczni Crist po połączeniu we francuskiej stoczni będzie gotowa do użytku. Crist wykonał pełne wyposażenie projektu w urządzenia oraz instalacje: rurociągowe, wentylacyjne, elektryczne oraz izolacyjne. Całkowicie wyposażone w urządzenia oraz instalacje zostały również pomieszczenia pralni. Wykonano także pełen zakres prac malarskich.
Część X-34 wykonana w gdyńskiej stoczni to megablok o całkowitej długości ponad 133 metrów i masie około 8 000 ton. Wodowanie jednostki odbyło się pięć dni przed jej odholowaniem do klienta. Do miejsca przeznaczenia ma przybyć za dwa tygodnie, pod koniec września.
UNCTAD wzywa do dekarbonizacji żeglugi. Ponad 100 tys. statków do wymiany i modernizacji
MacGregor dostarczy sprzęt RoRo dla pierwszego statku typu PCTC zasilanego metanolem
Shell zakończył bunkrowanie pierwszego statku wycieczkowego LNG w Gibraltarze
59 statków floty offshore od Rawabi Vallianz Offshore Services otrzyma systemy dynamicznego pozycjonowania Praxis
CMA CGM zamawia osiem dodatkowych kontenerowców napędzanych metanolem
Słabe frachty i czartery powodują konkurencję pomiędzy różnymi segmentami żeglugi. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 33 – 37/2023)