Prawie dwa miesiące przed końcem zakładanego terminu gdyńska stocznia ukończyła prace na trałowcu wchodzącym w skład 12. Dywizjonu Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża, ORP Nakło (640). Jest to druga z trzech jednostek, których naprawy są realizowane przez konsorcjum PGZ S.A., PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. i Stocznia Remontowa Nauta S.A. Jednostka wróci do służby w Porcie Wojennym Świnoujście.
Podobne naprawy przeszedł już wcześniej ORP Drużno. Remont okrętów gdyńskim stoczniom został zlecony przez Komendę Portu Wojennego Świnoujście. Wszystkie trzy trałowce wchodzą w skład 12. Dywizjonu Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża. Na co dzień stacjonują w Porcie Wojennym Świnoujście. Jednostki przechodzą gruntowne prace remontowe, które obejmuje m.in. modernizację siłowni okrętów w zakresie wymiany dotychczas użytkowanych silników na nowoczesne rozwiązania produkcji zachodniej. W ten sposób mają sprostać nowym wyzwaniom związanym z prowadzeniem działań przeciwminowych, a także unowocześnieniem jednostki. Przypomnijmy, dywizjon w latach 2026-2027 otrzyma trzy nowe niszczyciele proj. 258, które powstają w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. w Gdańsku.
Również przed końcem zakładanego terminu, swoje zlecenie zrealizowała PGZ Stocznia Wojenna. W styczniu, miesiąc wcześniej niż pierwotnie zaplanowano, gdyńska stocznia ukończyła prace naprawcze na trałowcu ORP Necko (639).

Polska Marynarka Wojenna posiada łącznie siedemnaście trałowców projektu 207. Należą one do podserii 207D, 207P i 207M. Są one obecnie najliczniejszą serią wchodzącą w skład morskiego rodzaju sił zbrojnych. Były one budowane w latach 1982-1994 w ówczesnej Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni. Trałowce te mają nietypowe jak na inne jednostki kadłuby i nadbudówki wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym (GRP). Stąd w potocznym żargonie są określane "plastikami". Rozwiązanie to pozwala osiągnąć niską sygnaturę magnetyczną, jednocześnie zapewniając wyjątkowo długą zdolność użytkową.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek