Niemiecki Federalny Instytut Rolnictwa i Żywności (Bundesanstalt für Landwirtschaft und Ernährung) podpisał umowę z PGZ Stocznia Wojenna S.A. Gdyńska stocznia otrzymała zlecenie remontu klasowego statku badawczego Solea.
Zawarcie kontraktu było poprzedzone przetargiem otwartym, w ramach którego swoje oferty mogły przedstawiać stocznie i zakłady z różnych państw. Umowę podpisano 7 lutego tego roku, a prace mają zostać przeprowadzone w okresie między 18 marca a 30 kwietnia br.
Solea rozpoczął działalność w czerwcu 2004 roku, a został zbudowany w stoczni Fassmer, która dostarczyła niemieckim urzędom wiele patrolowców i innych jednostek przeznaczonych do funkcji dozorowych. Jego długość wynosi 42,74 metra, a wyporność 638 GT. Napęd jest dieslowo-eleketryczny, a prędkość wynosi do 12 węzłów. Zasilanie na statku zapewnia moc 950 kW. Załoga liczy 14 osób, przy czym obowiązki w związku z dozorem i kontrolą pełni także siedmiu pracowników instytutu. W ramach zwyczajowej działalności Solea operuje na Morzu Bałtyckim i Północnym.
To nie będzie pierwsza wizyta niemieckiego statku w gdyńskiej stoczni. W 2022 roku przeszła tam remont klasowy, a same prace trwały od 31 marca do 10 maja. Oprócz tego PGZ Stocznia Wojenna współpracowała z Federalnym Instytutem Rolnictwa i Żywności także w 2021 roku, gdy wykonała przegląd klasowy, remont i prace konserwacyjne na podlegającemu tej instytucji patrolowcu niemieckiej straży wybrzeża (Küstenwache des Bundes) o nazwie Seefalke. Wykonano wtedy standardowe prace, w tym konserwacyjne, a także dokonano przeglądu stanu wyposażenia na jednostce.
Zarówno stocznia, jak i niemiecki urząd podkreślały zawiązanie udanych relacji w związku z realizowanymi zleceniami. Może to oznaczać w przyszłości kolejne przedsięwzięcia, których podejdzie się zakład wchodzący w skład PGZ.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española