pc
Sv. Apostol Andrey w gdyńskim porcie. Statek przypłynął po olbrzymie generatory. Do ich załadunku trzeba było użyć największego dźwigu pływającego w Polsce.
Operacja załadunku generatorów na statek Sv. Apostol Andrey zacumowany przy Nabrzeżu Stanów Zjednoczonych w OT Port Gdynia odbyła się w sobotę i trwała kilka godzin. Ze względu na ciężar ładunku, ze stoczni Marine Projects został sprowadzony jej najnowszy dźwig Conrad Consul o maksymalnym udźwigu 400 t. Ten bez problemu poradził sobie z trzema generatorami: 2 mniejsze ważyły łącznie 285 t, a większy 365 t. Urządzenia zostały wyprodukowane w Polsce przez General Electric.
Polskie produkty na rynek światowy
Statek Sv. Apostol Andrey, którym generatory popłyną do Turkmenistanu, został zbudowany w 2002 r. Pływająca pod rosyjską banderą jednostka ma 128,2 m długości, 16,74 m szerokości, 3,3 m zanurzenia oraz 4974 GT. Statek jest przystosowany do żeglugi rzecznej.
Z Gdyni Sv. Apostol Andrey popłynie do Sankt Petersburga. Następnie przez jezioro Ładoga i system rzeczny Wołga-Don dotrze na Morze Kaspijskie, by zakończyć podróż w Porcie Turkmenbashi w Turkmenistanie.
Agentem statku w Polsce był Hecksher. W przeładunek od strony lądu zaangażowana została firma Port Consultants, a statek wyczarterowała firma Kosior Shipping Company.
Największy taki dźwig w Polsce
Conrad Consul obecnie jest największym dźwigiem pływającym w Polsce. Został zbudowany w 1971 roku. Ma 44,82 m długości, 21 m szerokości oraz 2 m zanurzenia. Jego wysokość boczna to 3,7 m, a maksymalny udźwig – 400 t. Dopuszczalne obciążenie robocze (DOR) na głównych zbloczach to 2 x 200 t, a na szczytowym wysięgniku – 2 x 100 t.
Dźwig Conrad Consul wyposażony jest w dwa pędniki cykloidalne (Voith-Schneider), które zapewniają mu bardzo dużą manewrowość, co jest szczególnie istotne przy trudnych pracach instalacyjnych. To rozwiązanie doskonale sprawdziło się przy sobotniej operacji, która była drugą w Polsce przeprowadzoną przy użyciu tego dźwigu. Poprzednia odbyła się tydzień temu. Na statek Sormovskiy 3067 załadowany został takim sam zestaw generatorów, który popłynął do Sankt Petersburga.
Wodór stworzy rynek wart 1,4 bln dolarów rocznie
Holandia wspiera bezpieczeństwo na Morzu Czerwonym. HNLMS Tromp kończy misję, na swoją wyrusza HNLMS Karel Doorman
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
Thales inauguruje nowe centrum testowe dla fregat typu F126
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"