Seatech Engineering opracowuje koncepcję i wstępny projekt katamaranu badawczego dla firmy MEWO S.A. (Subsea Solutions). Wyposażona w szereg nowoczesnych, innowacyjnych rozwiązań jednostka to prawdziwe pływające laboratorium dla 35 osobowej załogi.
- Widoczny na wizualizacjach projekt SE-804, jest efektem naszej kilkumiesięcznej współpracy z Mewo, której celem było stworzenie optymalnego rozwiązania pod przyszłe operacje morskie - informuje Marcin Pawełczyk z biura projektowego Seatech Engineering.
Mierzący 50 metrów wielozadaniowy katamaran badawczy, jest wyposażony między innymi w:
- DP2,
- 20t A-Frame,
- 3 moonpoole,
- laboratorium mokre i survey room
- komfortowe pomieszczenia dla 35 osobowej załogi.
Z kolei 16 metrów szerokości i dodatkowe żurawiki na burtach, pozwalają na prowadzenie operacji szerokiej gamy badań geofizycznych z wykorzystaniem wielu urządzeń na raz.
MEWO S.A. (Subsea Solutions), to największa prywatna i niezależna firma w Polsce, zajmująca się badaniami morskimi, geofizyką, geotechniką, inżynierią środowiska i inżynierią podmorską. Świadczy usługi i rozwiązania dla morskich sektorów energetycznych na Morzu Bałtyckim, Morzu Śródziemnym i południowej części Morza Północnego, w zakresie ropy i gazu, odnawialnych źródeł energii, telekomunikacji podmorskiej i badań.
Firma Seatech Engineering Sp. z o.o. została założona w 2003 roku i obecnie współpracuje ze stoczniami, instytutami badawczymi oraz specjalistami z całego świata, skupiając się na projektowaniu statków wysoko wyspecjalizowanych takich jak statki sejsmiczne, pogłębiarki, statki rybackie, sejnery, wielofunkcyjne barki, platformy jack-up, morskie statki badawcze, statki pasażerskie, katamarany, statki morskie i statki o napędzie LNG.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów