Wraz z postępem technologii oraz unikania korozji i zmniejszenia ciężaru na statkach zamienia się tradycyjne rury stalowe na rury z materiałów takich jak stal nierdzewna, miedź, CuNi, tytan, wielowarstwowych (PE-Alu-PE), a także wykonane z tworzyw termoplastycznych i kompozytowych.
Jednak wraz z zastosowaniem nowych materiałów pojawiły się nowe problemy:
Powyższe problemy spowodowały wzrost zapotrzebowania na nowoczesne uszczelnienia przepustów, aby łączyły ze sobą właściwości ognioodporne, ochronę przed przeciekaniem wody/gazu, a także odporność na wybuch.
Nowe rozwiązania zabezpieczają przepusty rur cienkościennych i umożliwiają prowadzenie rur wykonanych z różnych metali prosto przez przegrody stalowe, aluminiowe lub kompozytowe bez konieczności
Roxtec oferuje uszczelnienia niewymagające spawania, co oznacza brak konieczności odgradzania obszaru roboczego, uzyskiwania pozwoleń na prace gorące, a także zatrudniania inspektorów ds. bezpieczeństwa pożarowego. Uszczelnienia mocuje się za pomocą śrub, a szczelność jest zapewniona poprzez rozszerzanie się w otworze.
Przepusty kablowe i rurowe Roxtec pomagają także przy typowych wyzwaniach podczas odnawiania statków. Uszczelnienia ułatwiają wykonywanie napraw i modernizacji w sposób bezpieczny, szybki i wydajny. Wyobraź sobie, ile czasu możesz zaoszczędzić, nie musząc ciąć kabli, wiercić otworów ani spawać wokół przepustów rurowych.
Aby dowiedzieć się więcej o oferowanych przez nas przepustach przeznaczonych dla rynku morskiego, zapraszamy do obejrzenia strony internetowej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów