Do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie przypłynął na remont masowiec Polskiej Żeglugi Morskiej Resko. Armator planuje w tym roku wyremontować w polskich stoczniach co najmniej siedem statków.
Na statku wykonane zostaną prace remontowo-modernizacyjne, a remont zakończy się odnowieniem pięcioletnich dokumentów klasyfikacyjnych – poinformował w środę rzecznik prasowy Grupy PŻM Krzysztof Gogol. Resko to masowiec przystosowany konstrukcyjnie do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich. Został zbudowany w 2010 r. i ma nośność 30 tys. ton.
Ze względu na częste "przecieranie się" w amerykańskich i kanadyjskich śluzach statek wymaga m.in. kompleksowej konserwacji i pomalowania kadłuba. Oprócz tego prace będą dotyczyć ładowni, pokładu i nadbudówki. Ponadto zostanie dokonany przegląd silnika głównego, agregatów, dźwigów pokładowych oraz wszystkich urządzeń nawigacyjnych. Ważnym elementem prac będzie instalacja systemu uzdatniania wód balastowych, co wynika z przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej, jakie weszły w życie w ubiegłym roku.
Remont Reska potrwa w Gryfii około miesiąca.
W tym roku Grupa PŻM zamierza wyremontować w krajowych stoczniach jeszcze co najmniej siedem statków. Będą to masowce: Juno, Armia Krajowa, Legiony Polskie, Lubie i Solina oraz dwa promy PŻM zarządzane przez spółkę Unity Line Gryf i Wolin.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza