Prokuratura Rejonowa w Puławach wszczęła śledztwo w sprawie zatonięcia holowniczego kutra w Wiśle na wysokości miejscowości Parchatka. Kuter zatonął w grudniu ubiegłego roku i nadal jest pod wodą.
Śledztwo prowadzone jest w kierunku nieumyślnego sprowadzenia bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu wodnym - powiedział we wtorek prokurator rejonowy Grzegorz Kwit. "W związku z tym, że doszło do zatonięcia kutra a miejsce zatonięcia nie zostało prawidłowo oznaczone, mogło to doprowadzić do napłynięcia innego statku w to miejsce i niebezpieczeństwa wypadku. Będziemy wyjaśniać przebieg tego zdarzenia" - przekazał.
Jak dodał, wyjaśnione zostaną też okoliczności związane z ewentualnym zanieczyszczeniem środowiska. "Będziemy ustalać, czy nie doszło do wycieku paliwa z kutra do Wisły. Przesłuchani zostaną też świadkowie. Gromadzona jest dokumentacja dotycząca praw właścicielskich kutra i stanu technicznego jednostki. Śledztwo będzie prowadzone szeroko" - zapewnił.
Do zatonięcia holowniczego kutra w Wiśle doszło na początku grudnia ubiegłego roku. Podczas holowania promu samochodowego do portu w Puławach na wysokości Parchatki kuter osiadł na mieliźnie, zaczął nabierać wody i zatonął. Oficjalne zgłoszenie do służb wpłynęło w styczniu 2022 r. Kuter nadal znajduje się pod wodą, jego wyciągnięcie uniemożliwia wysoki stan Wisły.
Źródło: PAP
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów