Przedstawiciele PGZ Stocznia Wojenna S.A. uczestniczyli w cyklu spotkań informacyjnych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wejherowie. Przedstawili zainteresowanym ofertę stanowisk pracy oferowanych przez gdyńską stocznię, a także przygotowywane z myślą o budowie trzech wielozadaniowych fregat programu "Miecznik".
Ogłoszenie w tym tygodniu aneksowania największego i najważniejszego przedsięwzięcia dla polskiej branży okrętowej w XXI wieku wiąże się z dalszym, kluczowym rozwojem prac projektowych. Oznaczają one m.in. zakup wyposażenia potrzebnego do prac nad okrętami, a także kluczowej infrastruktury. Przypomnijmy, że w trakcie zebrania podkomisji, które odbyło się 24 maja br., zastępca dyrektora Departamentu Projektów Strategicznych Paweł Sobczyk omówił postęp prac stoczniowych, w tym budowę nowej hali kadłubowej, produkcyjnej oraz budynku administracyjno-socjalnego. Trwa także modernizacja w zakresie infrastruktury i przystosowania jej do koncepcji tzw. przemysłu 4.0.

Zaplanowane na 16 sierpnia br. cięcie blach pod budowę pierwszej, prototypowej fregaty wiąże się również z stałym zapotrzebowaniem na wykwalifikowaną kadrę, która będzie zaangażowana w kolejne etapy budowy, jak powstawanie kadłuba, czy też instalacja wyposażenia okrętowego. Prace nad "Miecznikiem" mają także zapewnić w przyszłości stałe miejsca pracy przy kolejnych zleceniach realizowanych przez PGZ Stocznię Wojenną Sp. z o.o. Dostarczenie zamawiającemu trzech wielozadaniowych fregat ma nastąpić kolejno w 2028, 2030 i 2031 roku. W późniejszym czasie stoczniowcy mają liczyć na kolejne zlecenia w zakresie branży okrętowej, a także zapewnić serwisowanie wspomnianych okrętów.
W skład konsorcjum PGZ-Miecznik wchodzą Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. (lider), PGZ Stocznia Wojenna sp. z o.o. oraz Remontowa Shipbuilding S.A. Partnerami zagranicznymi w przedsięwzięciu są firmy Babcock, Thales UK oraz MBDA UK.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów