• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Prace nad poprawą dostępu do Portu w Szczecinie

01.02.2021 10:00 Źródło: mat. prasowe/APLAN MEDIA Sp. z o.o
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Prace nad poprawą dostępu do Portu w Szczecinie
Prace nad poprawą dostępu do Portu w Szczecinie - GospodarkaMorska.pl
fot. mat. prasowe/APLAN MEDIA Sp. z o.o

Dzięki umowie zawartej pod koniec 2020 roku między Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście a Korporacją Budowlaną DORACO Port w Szczecinie zostanie przystosowany do przyjmowania i sprawnej obsługi większych statków z większą ilością towarów. Jednak to nie wszystko.

Prace nad projektem Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego zostały podzielone na kilka etapów. Pierwszy z nich zakłada rozbiórkę oraz oczyszczenie dna z ok. 3 tys. przedmiotów ferromagnetycznych (m.in. żelaza i kobaltu), w tym potencjalnie niebezpiecznych pochodzenia wojskowego.

Drugi etap stanowią prace hydrotechniczne i konstrukcyjne na nabrzeżu Dąbrowieckim, Chorzowskim i w Basenie Noteckim. Następnie na kolejnych odcinkach nabrzeża Chorzowskiego oraz na nabrzeżu Katowickim.

Kolejną składową projektu są roboty torowe, związane z nawierzchnią drogową oraz sieciami wodno- kanalizacyjnymi i elektryczno-teletechnicznymi.

Końcowy etap to wyposażenie i prace wykończeniowe. Równolegle do realizacji wymienionych etapów będą prowadzone prace czerpalne w akwenie Basenu Kaszubskiego oraz prace związane z wykonaniem obudowy wysp.

Harmonogram prac budowlanych został ułożony tak, by maksymalnie ograniczyć uciążliwości związane z prowadzeniem budowy i zachować ciągłość ruchu portowego. Zarówno załadunki i rozładunki prowadzone na nabrzeżach bezpośrednio sąsiadujących z placem budowy, jak i sam ruch jednostek w Basenie Kaszubskim będzie wpływał na możliwość niezakłóconej realizacji prac budowlanych.

Jakie będą efekty projektu?

    • Pogłębienie akwenów portowych, które uzyskają głębokość 12,5 metra, czyli taką samą jak tor wodny Szczecin-Świnoujście. Większa głębokość akwenów pozwoli na dostosowanie portowych nabrzeży do nowych parametrów toru wodnego. Do szczecińskiego Portu będą mogły zawijać większe statki z większą ilością towarów niż obecnie, co zwiększy gospodarcze znaczenie Portu i samego Szczecina.
    • Powstaną nowe nadbrzeża – Dąbrowieckie i zamykające Basen Notecki.
    • Przebudowane zostaną istniejące nadbrzeża: Katowickie, Chorzowskie i Chorzowskie-Uskok i Gliwickie-Uskok na łącznej długości ok. 1300 metrów.
    • Obudowa brzegów wysp Ostrów Mieleński i Mieleńska Łąka na łącznej długości ok. 480 metrów.
    • Modernizacja ok. 5,5 km torów i ok. 200 m dróg.
    • Przebudowa sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych i teletechnicznych.

Realizacja powyższych prac zaplanowana jest na 34 miesiące. Koszt inwestycji to blisko 223 mln złotych. Projekt jest współfinansowany ze środków z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dofinansowanie UE z POIiŚ wynosi 150,2 mln złotych.

Gospodarka Morska
fot. mat. prasowe/APLAN MEDIA Sp. z o.o
Gospodarka Morska
fot. mat. prasowe/APLAN MEDIA Sp. z o.o
Gospodarka Morska
Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35987,00 $ tona 1,87% 22 wrz
 Cynk 3018,00 $ tona 0,53% 22 wrz
 Aluminium 2886,00 $ tona 0,80% 22 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.