sons
Do 15 lutego br. mają czas oferenci zainteresowani przetargiem jaki ogłosił Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście na zakup statku pożarniczego.
Statek pożarniczy będzie pełnił służbę w granicach portu, gdzie gospodarzem jest ZMPSiŚ. Jego zadaniem będzie prowadzenie akcji ratowniczo-gaśniczych, zabezpieczanie akwenu portowego przed pożarem, ochrona przeciwpożarowa i asysta, np. gazowców w porcie Świnoujście.
Maksymalne zanurzenie nowej jednostki powinno wynosić 4,20 metra a minimalny uciąg na palu to 35 ton. Powinien on także umożliwiać holowanie awaryjne statków na pełnym morzu – dlatego też jednostka musi być wyposażona w windę holowniczą o uciągu rzeczywistym dostosowanym do uciągu na palu (hak i pachoł) min. 35 ton oraz w zestaw wyposażenia w sprzęt holowniczy. Umiejscowienie windy oraz pozostałego wyposażenia holowniczego powinno umożliwiać wykonywanie innych działań ratowniczych na pokładzie.
Jeśli chodzi o prędkość, to statek w trakcie prób morskich powinien osiągnąć prędkość nie mniejszą niż 12 węzłów pod obciążeniem 100 procent mocy silników w określonych przez wykonawcę warunkach pogodowych oraz stanie załadowania statku.
Ponadto na wybranym wykonawcy spoczywać będzie przeszkolenie załogi w zakresie obsługi statku i jego wyposażenia.
Zamówienie jest częścią Projektu, który został uwzględniony w wykazie projektów zidentyfikowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Oś priorytetowa III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Działanie 3.2 Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych, Projekt „Zakup statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Spółka Akcyjna”.
Nowy statek powinien być gotowy do pracy do 30.10.2022. Będzie trzecim we flocie ZMPSiŚ SA. Obecnie w Szczecinie cumuje „Strażak - 24”, w Świnoujściu zaś „Strażak - 26”. (Monika Woźniak-Lewandowska) (Monika Woźniak-Lewandowska, 19.01.2021)
Lotos "zwiększy obecność" na Norweskim Szelfie Kontynentalnym
Atrakcyjna powierzchnia biurowa w nowoczesnym budynku przy ulicy Polskiej w Gdyni
Tony stali rdzewieją na morzach. Koszty naprawy możesz chronić ubezpieczeniem
Czarter na podróż – „berth”; „dock”; „port”
PRS: Statki autonomiczne to potrzeba rynku - relacja z seminarium "Perspektywy rozwoju żeglugi autonomicznej – MASS" [wideo]
Fundusze norweskie płyną do Portu Gdynia!
Ropa brent | 65,98 $ | baryłka | -0,71% | 16:58 |
Cyna | 29485,00 $ | tona | -0,19% | 23 lut |
Cynk | 2859,00 $ | tona | -1,04% | 23 lut |
Aluminium | 2136,00 $ | tona | -0,79% | 23 lut |
Pallad | 2465,50 $ | uncja | 0,88% | 16:58 |
Platyna | 1248,50 $ | uncja | -2,11% | 16:58 |
Srebro | 27,73 $ | uncja | -1,00% | 16:58 |
Złoto | 1774,00 $ | uncja | -1,66% | 16:58 |