mb
Wielkość przeładunków OT Port Gdynia Sp. z o.o. w roku 2019 wyniosła 3,1 mln ton, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim o ok. 400 tys. ton. Głównymi grupami ładunkowym na terminalu są wyroby papiernicze, stalowe oraz jednostki toczne ro-ro (naczepy, kasety/RT), które stanowią ok. 80% wszystkich ładunków drobnicowych.
Wzrost odnotowano w grupie ładunków masowych, których obsłużono 1 433,7 tys. ton, czyli o 413 tys. ton więcej niż w roku ubiegłym. W roku 2019 nastąpił nieznaczny spadek wielkości przeładunków drobnicy w porównaniu z rokiem 2018, które uplasowały się ostatecznie na poziomie 1 666,9 tys. ton. W roku 2018 w terminalu OT Port Gdynia przeładowano łącznie 2 763 755 ton drobnicy i ładunków masowych, natomiast w 2019 - 3 100 541 ton.
OT Port Gdynia jest uniwersalnym terminalem, który posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze ładunków drobnicowych, masowych suchych, project cargo i kontenerów. Roczny potencjał przeładunkowy całego terminala to blisko 3,5 mln ton. OT Port Gdynia posiada dedykowany terminal ro-ro i jest jednym z największych operatorów w zakresie przeładunków w technologii ro-ro (obsługa ładunków tocznych, naczep) oraz przeładunku i magazynowaniu papieru i wyrobów papierniczych, w tym celulozy. Spółka dysponuje zarówno wyspecjalizowanym sprzętem do obsługi ładunków ro-ro, jak i odpowiednią infrastrukturą portową pod ładunki drobnicowe i masowe suche.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny