• <
PZT_980x120_gif_2020

Wärtsilä: nowy wymiar serwisów na statkach

Strona główna Porty, logistyka Wärtsilä: nowy wymiar serwisów na statkach
Wärtsilä: nowy wymiar serwisów na statkach - GospodarkaMorska.pl

ew/Wärtsilä/Safety4Sea

18.03.2019 Źródło: własne

Cyfryzacja znacząco wpływa na możliwości udzielenia wsparcia technicznego na statkach. Umożliwia wprowadzenie na rynek zupełnie nowego rodzaju usług, wykorzystujących Big Data i zaawansowaną analizę danych. Dzięki temu armatorzy mogą zwiększyć wydajność i zoptymalizować koszty. Wärtsilä z powodzeniem odnajduje się na cyfrowym rynku i wprowadza nowy wymiar naprawy i konserwacji jednostek. 

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie firmy: "Witrualna inżynieria i rozszerzona rzeczywistość (augmented reality - AR), przeniosą usługi zdalnego wsparcia na zupełnie inny poziom."

Coraz  popularniejszą usługą staje się inżynieria witrualna dzięki której załoga statku może na nieżąco komunikować się z ekspertami ze zdalnych centrów  serwisowych Wärtsilä, które mogą znajdować się nawet po drugiej stronie świata. Obrazowo: mechanik korzystający ze specjalnie zaprojektowanych googli wykorzystujących zaawansowaną technologię rzeczywistości rozszerzonej (komunikacja odbywa się zarówno kanałem audio jak i wideo), przekazuje obraz z okularów do siedziby firmy. Dzięki temu, eksperci mający dostęp do wszystkich niezbędnych danych know-how Wärtsilä i mogą prowadzić osobę na miejscu w czasie rzeczywistym, aby rozwiązać problem.

Jak mówi Magnus Miemois, dyrektor ds. zdalnych usług w Wärtsilä: "Dla armatorów, czas pracy jest jednym z ważniejszych czynników mających wpływ na wybór serwisanta. Dzięki naszej koncepcji wirtualnej inżynierii, dana naprawa może odbyć się na miejscu, bez konieczności zatrzymywania statku. Zdalnie dostarczamy kompleksowe rozwiązania".

Jednym z najnowszych przykładów zastosowania innowacji w praktyce były testy na promie TT-Line, podczas rejsów między Trelleborgiem (Szwecja) i Travemünde (Niemcy). Jak poinformował portal Safety4Sea, przeprowadzono symulację zdalnych konsultacji serwisowych zarówno na mostku (odnośnie wyposażenia nawigacyjnego) jak i w siłowni (uszczelnienia i łożyska wału napędowego).

Aby zapewnić łączność Wi-Fi do komunikacji, Wärtsilä zainstalowała przenośną antenę LTE na pokładzie statku. Symulacje były monitorowane w czasie rzeczywistym przez pracowników Wärtsilä w Göteborgu, Szwecji i Hamburgu w Niemczech. Jak powiedział Thomas Pauly, menedżer ds. Produktów Future Technologies w Wärtsilä Marine: "Sukces naszych nowych technologii jest przykładem silnego potencjału firmy w zakresie zdalnej obsługi. Łączność podczas serwisu była znakomita a nasze nowe urządzenia spełniają wszystkie standardy bezpieczeństwa pracy. Informacje zwrotne od TT-Line są dla nas bardzo cenne, ponieważ był to doskonały przykład współtworzenia rozwiązań z kluczowym klientem, a także kolejny ważny krok w kierunku realizacji wizji "Smart Marine" firmy Wärtsilä."

 

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 42,94 $ baryłka  0,30% 02:57
 Cyna 18343,00 $ tona 0,65% 15 paź
 Cynk 2397,00 $ tona -0,04% 15 paź
 Aluminium 1824,00 $ tona -0,65% 15 paź
 Pallad 2351,10 $ uncja  0,55% 02:12
 Platyna 867,00 $ uncja  0,16% 02:57
 Srebro 24,33 $ uncja  0,16% 02:58
 Złoto 1903,90 $ uncja  0,06% 02:58
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.