ew/Wärtsilä/Safety4Sea
Cyfryzacja znacząco wpływa na możliwości udzielenia wsparcia technicznego na statkach. Umożliwia wprowadzenie na rynek zupełnie nowego rodzaju usług, wykorzystujących Big Data i zaawansowaną analizę danych. Dzięki temu armatorzy mogą zwiększyć wydajność i zoptymalizować koszty. Wärtsilä z powodzeniem odnajduje się na cyfrowym rynku i wprowadza nowy wymiar naprawy i konserwacji jednostek.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie firmy: "Witrualna inżynieria i rozszerzona rzeczywistość (augmented reality - AR), przeniosą usługi zdalnego wsparcia na zupełnie inny poziom."
Coraz popularniejszą usługą staje się inżynieria witrualna dzięki której załoga statku może na nieżąco komunikować się z ekspertami ze zdalnych centrów serwisowych Wärtsilä, które mogą znajdować się nawet po drugiej stronie świata. Obrazowo: mechanik korzystający ze specjalnie zaprojektowanych googli wykorzystujących zaawansowaną technologię rzeczywistości rozszerzonej (komunikacja odbywa się zarówno kanałem audio jak i wideo), przekazuje obraz z okularów do siedziby firmy. Dzięki temu, eksperci mający dostęp do wszystkich niezbędnych danych know-how Wärtsilä i mogą prowadzić osobę na miejscu w czasie rzeczywistym, aby rozwiązać problem.
Jak mówi Magnus Miemois, dyrektor ds. zdalnych usług w Wärtsilä: "Dla armatorów, czas pracy jest jednym z ważniejszych czynników mających wpływ na wybór serwisanta. Dzięki naszej koncepcji wirtualnej inżynierii, dana naprawa może odbyć się na miejscu, bez konieczności zatrzymywania statku. Zdalnie dostarczamy kompleksowe rozwiązania".
Jednym z najnowszych przykładów zastosowania innowacji w praktyce były testy na promie TT-Line, podczas rejsów między Trelleborgiem (Szwecja) i Travemünde (Niemcy). Jak poinformował portal Safety4Sea, przeprowadzono symulację zdalnych konsultacji serwisowych zarówno na mostku (odnośnie wyposażenia nawigacyjnego) jak i w siłowni (uszczelnienia i łożyska wału napędowego).
Aby zapewnić łączność Wi-Fi do komunikacji, Wärtsilä zainstalowała przenośną antenę LTE na pokładzie statku. Symulacje były monitorowane w czasie rzeczywistym przez pracowników Wärtsilä w Göteborgu, Szwecji i Hamburgu w Niemczech. Jak powiedział Thomas Pauly, menedżer ds. Produktów Future Technologies w Wärtsilä Marine: "Sukces naszych nowych technologii jest przykładem silnego potencjału firmy w zakresie zdalnej obsługi. Łączność podczas serwisu była znakomita a nasze nowe urządzenia spełniają wszystkie standardy bezpieczeństwa pracy. Informacje zwrotne od TT-Line są dla nas bardzo cenne, ponieważ był to doskonały przykład współtworzenia rozwiązań z kluczowym klientem, a także kolejny ważny krok w kierunku realizacji wizji "Smart Marine" firmy Wärtsilä."
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny