PMK
Wallenius i Swedish Orient Line (SOL) założyli nowe przedsiębiorstwo żeglugowe, które będzie transportować produkty leśne i inne towary w sieci obejmującej Zatokę Botnicką, Morze Bałtyckie i Morze Północne.
Nowy armator, nazwany Wallenius SOL, rozpoczął działalność 12 kwietnia, a jego główna siedziba mieści się w Göteborgu w Szwecji. Dzięki tej inwestycji obie strony zamierzają wzmocnić infrastrukturę na potrzeby fińskiego i szwedzkiego przemysłu.
- Razem możemy zaoferować mocne połączenie doświadczenia i kompetencji, które mogą wspierać rozwijający się przemysł leśny - skomentował Ragnar Johansson, dyrektor zarządzający Wallenius SOL.
- Wallenius ma doświadczenie w żegludze przemysłowej i zarządzaniu statkami. SOL wnosi kompetencje w zakresie logistyki z przemysłu leśnego i innych rodzajów ładunków na tym obszarze geograficznym - dodał Johansson.
Wallenius SOL będzie obsługiwał region wokół Morza Bałtyckiego, w tym Zatokę Botnicką, obsługując połączenia z pięciu tamtejszych portów do reszty kontynentu i Wielkiej Brytanii. Pierwszymi klientami, którzy podpisali długoterminowe umowy, są Stora Enso i Metsä Board.
- Współpraca z Wallenius SOL zwiększy nasze możliwości konkurowania na całym świecie, a jednocześnie nowe statki zmniejszą negatywny wpływ na środowisko - powiedział Knut Hansen z Stora Enso.
Specjalnie zaprojektowane statki zbudowane według fińsko-szwedzkiej klasy lodowej 1A Super zapewnią całoroczną operacyjność. Flota na Morzu Bałtyckim będzie początkowo składać się z pięciu statków.
Dodatkowo armator zamówił cztery nowe jednostki, które mają zostać dostarczone w 2021 roku. Statki te będą zasilane LNG i będą miały również inne cechy przyjazne dla środowiska.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek