PMK
Wallenius i Swedish Orient Line (SOL) założyli nowe przedsiębiorstwo żeglugowe, które będzie transportować produkty leśne i inne towary w sieci obejmującej Zatokę Botnicką, Morze Bałtyckie i Morze Północne.
Nowy armator, nazwany Wallenius SOL, rozpoczął działalność 12 kwietnia, a jego główna siedziba mieści się w Göteborgu w Szwecji. Dzięki tej inwestycji obie strony zamierzają wzmocnić infrastrukturę na potrzeby fińskiego i szwedzkiego przemysłu.
- Razem możemy zaoferować mocne połączenie doświadczenia i kompetencji, które mogą wspierać rozwijający się przemysł leśny - skomentował Ragnar Johansson, dyrektor zarządzający Wallenius SOL.
- Wallenius ma doświadczenie w żegludze przemysłowej i zarządzaniu statkami. SOL wnosi kompetencje w zakresie logistyki z przemysłu leśnego i innych rodzajów ładunków na tym obszarze geograficznym - dodał Johansson.
Wallenius SOL będzie obsługiwał region wokół Morza Bałtyckiego, w tym Zatokę Botnicką, obsługując połączenia z pięciu tamtejszych portów do reszty kontynentu i Wielkiej Brytanii. Pierwszymi klientami, którzy podpisali długoterminowe umowy, są Stora Enso i Metsä Board.
- Współpraca z Wallenius SOL zwiększy nasze możliwości konkurowania na całym świecie, a jednocześnie nowe statki zmniejszą negatywny wpływ na środowisko - powiedział Knut Hansen z Stora Enso.
Specjalnie zaprojektowane statki zbudowane według fińsko-szwedzkiej klasy lodowej 1A Super zapewnią całoroczną operacyjność. Flota na Morzu Bałtyckim będzie początkowo składać się z pięciu statków.
Dodatkowo armator zamówił cztery nowe jednostki, które mają zostać dostarczone w 2021 roku. Statki te będą zasilane LNG i będą miały również inne cechy przyjazne dla środowiska.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny