ew
Najnowszy nabytek Destination Gotland jest już na trasie. W czwartek, 28 marca jednostka przyjęła na pokład pierwszych pasażerów na regularnej trasie.
To bardzo ważne wydarzenie w najnowszej historii szwedzkiego przewoźnika. Dlatego nie zabrakło fanfar, przecinania wstęgi oraz małych upominków dla pierwszych pasażerów, którzy popłynęli promem Visborg na trasie z Gotlandii do Nynäshamn. W zorganizowanej uroczystości, towarzyszącej pierwszemu wypłynięciu promu na regularnej trasie, udział wzięło 500 zaproszonych gości.
Nowy prom w barwach Destination Gotland to zupełnie nowy standard podróżowania dla osób przemieszczających się pomiędzy popularną wyspą a kontynentalną Szwecją. Zbudowana w stoczni GSI (Guangzhou Shipyard International) jednostka napędzana jest paliwem LNG. Ma ona 200 metrów długości, a na pokład będzie może przyjąć 1650 pasażerów. Dysponuje też linią ładunkową o długości 1750 metrów.
Jak zachwala przewoźnik, nowy prom to całe mnóstwo udogodnień dla podróżnych w każdym wieku - to kawiarnie i restauracje; to także dedykowana przestrzeń dla małych i większych dzieci, a także specjalne, wyznaczone miejsca dla osób, które podróżują ze zwierzętami.
Visborg należy do największych na świecie promów LNG. Nie będzie to jedyny tak nowoczesny statek we flocie Destination Gotland. Dobiegają już końca prace nad kolejnym nowym promem dla operatora. Będzie to siostrzana jednostka, która otrzyma nazwę Thjelvar. Armator odbierze ją latem tego roku.
Destination Gotland to firma, która powstała w 1998 r. 100 procent udziałów przewoźnika należy do przedsiębiorstwa Rederi Ab Gotland (do 1999 r. 25 procent udziałów posiadała Silja Line). Jego promy kursują pomiędzy Gotlandią a Oskarshamn i Nynäshamn.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody