• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Sześć ofert w przetargu na odcinek Podborze-Śniadowo S61 Via Baltica

ew

28.10.2019 13:54 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Sześć ofert w przetargu na odcinek Podborze-Śniadowo S61 Via Baltica
Sześć ofert w przetargu na odcinek Podborze-Śniadowo S61 Via Baltica - GospodarkaMorska.pl

Sześć firm zgłosiło się do przetargu na budowę 19,5 km odcinka S61 Via Baltica Podborze-Śniadowo - podała w poniedziałek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.

To ostatni z przetargów na odcinki Via Baltica, które realizuje białostocki oddział GDDKiA.

Najtańszą ofertę (ponad 749,9 mln zł) złożyła firma Polaqua, najdroższą - 940,9 mln zł - zaproponował Mostostal Warszawa. Najtańsza oferta jest o ok. 50 mln zł droższa niż GDDKiA przewidziała na tę inwestycję - poinformował PAP rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski. "Obecnie trwa procedura badania i oceny ofert" - dodał.

To ponowny przetarg na ten odcinek Via Baltica. Przed tygodniem w GDDKiA otwarto oferty w również ponownym przetargu na odcinek Via Baltica Suwałki-Budzisko wraz z obwodnicą Szypliszek (24,5 km, oferty w przetargu przekraczają wartość zamówienia). Odcinki Podborze-Śniadowo i Suwałki-Budzisko to jedyne spośród inwestycji na Via Baltica, za które odpowiada GDDKiA w Białymstoku, gdzie wybierani są ponownie wykonawcy tych inwestycji. Z firmami wybranymi we wcześniejszych postępowaniach w systemie projektuj i buduj rozwiązano umowy.

Drogowcy tłumaczyli, że poprzedniemu wykonawcy odcinka Podborze-Śniadowo nie udało się dokończyć prac projektowych i przygotować budowlanych, by można było wydać zezwolenie na realizację tej inwestycji. To jedyny odcinek Via Baltica, na który nie jest złożony wniosek o ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej).

Malinowski przypomniał w poniedziałek, że firma Rubau miała wtedy zaprojektować i zbudować odcinek Podborze-Śniadowo za 479,1 mln zł, firma - jak zaznaczył - "mnożyła problemy", w efekcie umowę rozwiązano w maju 2019 r. Nowa firma, którą teraz chce wyłonić GDDKiA będzie musiała uzyskać ZRID, wybudować drogę i zdobyć pozwolenie na jej użytkowanie.

Trasa Via Baltica to jedna ze strategicznych inwestycji drogowych realizowanych obecnie w Podlaskiem. Od października 2018 r. w ramach Via Baltica - trwa budowa tzw. drugiej jezdni już istniejącej obwodnicy Szczuczyna (prace mają się zakończyć w 2020 r.), która powstała jako droga jednojezdniowa. Gotowa jest oddana do użytku wiosną 2019 r. obwodnica Suwałk. Od końca sierpnia trwa budowa 17 km odcinka Śniadowo-Łomża Południe, budowa trwa także na 18 km odcinku Stawiski-Szczuczyn.

Białostocki oddział GDDKiA odpowiada za realizację 91 km Via Baltica od Podborza koło Ostrowi Mazowieckiej, gdzie droga S61 połączy się z S8 Warszawa-Białystok do Szczuczyna w Podlaskiem oraz za budowę odcinka Suwałki-Budzisko. Za trzy odcinki Via Baltica powyżej Szczuczyna: Szczuczyn – Ełk Południe, Ełk Południe – Wysokie i Wysokie- Raczki odpowiada GDDKiA w Olsztynie.

Jak informowało wcześniej Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, koszt trasy od Podborza do Szczuczyna to ponad 3,3 mld zł, z czego ponad 1,6 mld zł to pieniądze unijne, pozostałe - z budżetu państwa.
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34750,00 $ tona 0,43% 22 lip
 Cynk 2920,00 $ tona -0,07% 22 lip
 Aluminium 2449,00 $ tona 0,70% 22 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.