PMK
Singapur będzie zachęcać przemysł żeglugowy do stosowania czystszych paliw, takich jak skroplony gaz ziemny (LNG), w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w mieście – zapowiedział Zarząd Portu w Singapurze (MPA).
- Kraj wprowadza zachęty dla statków do instalowania silników wykorzystujących paliwa alternatywne o niższej zawartości węgla, takich jak LNG, oraz do korzystania z bunkra LNG podczas pobytu w porcie - powiedziała dyrektor generalny MPA, Quah Ley Hoon.
- LNG jest czystszym i bardziej ekologicznym paliwem i jest to jedyne realne rozwiązanie dostępne na dużą skalę dla przemysłu żeglugowego (w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla), więc damy temu większy nacisk - powiedziała.
Poza niektórymi wycieczkowcami, niewiele statków korzysta obecnie z LNG.
Rzecznik MPA powiedział, że zachęty będą obejmowały ulgi w niektórych opłatach, takich jak opłaty portowe, początkowe opłaty rejestracyjne i podatki. Singapur jest największym na świecie ośrodkiem bunkrowania w porcie i na morzu.
Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) ma długoterminowy cel zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych o 50% w porównaniu z poziomami do 2050 r. Nowe przepisy IMO, które wejdą w życie w przyszłym roku, ograniczają tylko zawartość siarki w paliwach okrętowych.
MPA współfinansowała budowę dwóch tankowców LNG w Singapurze w celu ułatwienia bunkrowania LNG od trzeciego kwartału przyszłego roku.
Zarząd dzielił także licencji dostawcy bunkrów FueLNG i Pavilion Energy, które do tej pory przeprowadziły 150 operacji bunkrowania LNG z ciężarówki na statek. MPA przygotowuje się również do pierwszej jednoczesnej operacji bunkrowania LNG i operacji ładunkowych, która odbędzie się w przyszłym roku.
Wykorzystanie LNG do zasilania statków zamiast oleju opałowego lub morskiego oleju napędowego może zmniejszyć emisje tlenków azotu i tlenków siarki o 90-95%.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny