• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Singapur zachęca żeglugę do używania czystszych paliw

PMK

11.11.2019 17:22 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Singapur zachęca żeglugę do używania czystszych paliw
Singapur zachęca żeglugę do używania czystszych paliw - GospodarkaMorska.pl

Singapur będzie zachęcać przemysł żeglugowy do stosowania czystszych paliw, takich jak skroplony gaz ziemny (LNG), w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w mieście – zapowiedział Zarząd Portu w Singapurze (MPA).

- Kraj wprowadza zachęty dla statków do instalowania silników wykorzystujących paliwa alternatywne o niższej zawartości węgla, takich jak LNG, oraz do korzystania z bunkra LNG podczas pobytu w porcie - powiedziała dyrektor generalny MPA, Quah Ley Hoon.

- LNG jest czystszym i bardziej ekologicznym paliwem i jest to jedyne realne rozwiązanie dostępne na dużą skalę dla przemysłu żeglugowego (w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla), więc damy temu większy nacisk - powiedziała.

Poza niektórymi wycieczkowcami, niewiele statków korzysta obecnie z LNG.

Rzecznik MPA powiedział, że zachęty będą obejmowały ulgi w niektórych opłatach, takich jak opłaty portowe, początkowe opłaty rejestracyjne i podatki. Singapur jest największym na świecie ośrodkiem bunkrowania w porcie i na morzu.

Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) ma długoterminowy cel zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych o 50% w porównaniu z poziomami do 2050 r. Nowe przepisy IMO, które wejdą w życie w przyszłym roku, ograniczają tylko zawartość siarki w paliwach okrętowych.

MPA współfinansowała budowę dwóch tankowców LNG w Singapurze w celu ułatwienia bunkrowania LNG od trzeciego kwartału przyszłego roku.

Zarząd dzielił także licencji dostawcy bunkrów FueLNG i Pavilion Energy, które do tej pory przeprowadziły 150 operacji bunkrowania LNG z ciężarówki na statek. MPA przygotowuje się również do pierwszej jednoczesnej operacji bunkrowania LNG i operacji ładunkowych, która odbędzie się w przyszłym roku.

Wykorzystanie LNG do zasilania statków zamiast oleju opałowego lub morskiego oleju napędowego może zmniejszyć emisje tlenków azotu i tlenków siarki o 90-95%.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35101,00 $ tona 1,01% 23 lip
 Cynk 2944,00 $ tona 0,82% 23 lip
 Aluminium 2492,00 $ tona 1,76% 23 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.