pc
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej przygotowało projekt specustawy ułatwiającej wielkie inwestycje w sektorze portowym – pisze poniedziałkowy "Puls Biznesu". Rząd liczy na jeszcze większe wpływy z przeładunków – dodaje gazeta.
Według gazety resort gospodarki morskiej zaproponował usprawnienie procedur przy decyzjach lokalizacyjnych dla inwestycji, wiele zmian ma się pojawić w kwestiach właścicielskich i wywłaszczania użytkowników gruntów pod inwestycje. Uproszczona ma być m.in. procedura powiadamiania użytkownika o wszczęciu odpowiedniego postępowania.
W projekcie przewidziano także premie za szybsze wydanie gruntu czy wyłączenie niektórych przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, które mogłyby wydłużyć procedurę. Projekt zakłada też ograniczenie przez wojewodów praw właścicielskich do nieruchomości, z których będą czasowo chcieli skorzystać inwestorzy.
"Puls Biznesu" przypomina, że w 2018 r. wpływy do budżetu z ceł, akcyzy i VAT przy przeładunkach portowych przekroczyły 40 mld zł, a rząd chce zyskiwać coraz więcej z morskiej działalności przeładunkowej.
Według gazety projekt ma ułatwić inwestycje w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu. Do 2030 r. inwestycje mają pochłonąć 30 mld zł, z czego połowę ma kosztować budowa portu centralnego w Gdańsku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny