• <
PZT_980x120_gif_2020

Przegląd przeładunków w polskich terminalach 2019 - SPEED sp. z.o.o

Strona główna Porty, logistyka Przegląd przeładunków w polskich terminalach 2019 - SPEED sp. z.o.o

Speed działa na dwóch terminalach zlokalizowanych w porcie Gdańsk i Gdynia. Plany rozwojowe firmy zakładają dynamiczny rozwój działalności w szczególności w Porcie Gdańsk. Jak firma radziła sobie w 2019 roku?

Przegląd przeładunków w polskich terminalach 2019 - SPEED sp. z.o.o - GospodarkaMorska.pl

mb

17.01.2020 Źródło: własne

Speed działa na dwóch terminalach zlokalizowanych w porcie Gdańsk i Gdynia. Plany rozwojowe firmy zakładają dynamiczny rozwój działalności w szczególności w Porcie Gdańsk. Jak wyglądała sytuacja przeładunków w terminalu w 2019 roku?

Czym zajmuje się SPEED?

SPEED Sp. z o.o. jest firmą rodzinną założoną w 1996. Przedsiębiorstwo rozpoczęło swoją działalność jako firma spedycyjna. Z biegiem lat firma inwestowała we własną flotę oraz powierzchnie magazynowe, aby umożliwić klientom korzystanie z bardziej kompleksowych usług. Kolejnym krokiem była koncentracja na przeładunkach portowych. Z początku jako operator zewnętrznego terminalu, a obecnie na własnych terminalach w Porcie Gdynia oraz Porcie Gdańsk. Dzięki ponad 20 letniemu doświadczeniu oraz posiadanym narzędziom SPEED jest w stanie obsługiwać klientów w zakresie: przeładunku towarów masowych suchych luzem, przeładunku towarów zjednostkowanych i drobnicowych oraz transportu drogowego, kolejowego i intermodalnego.

Przeładunki w terminalach Speed

Speed zaczął rok 2019 z dużą dynamiką wzrostu przeładunków. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy przeładował 562 tys. ton ładunków, więcej o 55 tys. ton w stosunku do analogicznego okresu w 2018 roku (o 10%). W drugim półroczu ub. roku przeładunki w terminalu wynosiły już 638 tys. ton.

Andrzej Grubalski, dyrektor handlowy spółki SPEED skomentował wyniki z ubiegłego roku następująco: "W 2019 roku obsłużyliśmy 325 statków, co przyniosło nam łącznie 1,2 mln ton przeładowanej masy towarowej. Blisko ¾ obsłużonych towarów pochodziło z relacji importowych, a towarem wiodącym było drewno papierówka. Biorąc pod uwagę fakt, że nasze terminale posiadają ograniczenia dotyczące wielkości obsługiwanych statków, wynik można uznać za zadowalający. W minionym roku ponownie koncentrowaliśmy się na rozwoju naszego potencjału, czego efektem jest możliwość oferowania znacznie wyższych niż dotychczas rat przeładunkowych. Na naszym terminalu w Gdańsku, podczas załadunku koksu osiągnęliśmy średnią ratę na poziomie 25.000 ton na dobę. Z kolei w Gdyni, na znacznie mniejszych dźwigach osiągamy dobową ratę do 8.000 ton." 

Terminale Speed mają charakter uniwersalny. Przeładowywane są w nich rownież m.in zboża tym przenica, żyto czy kukurydza oraz rośliny oleiste (rzepak) - w roku 2019 głównie na eksport. W ubiegłym roku całkowity wolumen przeładunku zbóż wyniósł 52 970 mt (megaton). Dane miesięczne prezentują się następująco:
 
styczeń - 3000 mt
luty- 4400 mt
marzec - 7677 mt
kwiecień - 4608 mt
maj - 1516 mt
czerwiec - brak
lipiec - brak
sierpień - brak
wrzesień - 2865 mt
październik - 12 815 mt
listopad - 9253 mt
grudzień - 6836 mt
 
źródła: Speed sp. z.o.o; Sparks Polska sp. z.o.o

Dzięki przychylności Zarządu Morskiego Portu Gdańsk oraz umowie z PGE Speed ma także możliwość obsługi jednostek do 30.000 DWT, co pozwala na zwiększenie konkurencyjności firmy na rynku usług portowych.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,34 $ baryłka  2,28% 20:57
 Cyna 17958,00 $ tona 0,44% 3 sie
 Cynk 2286,00 $ tona -0,57% 3 sie
 Aluminium 1679,00 $ tona -0,36% 3 sie
 Pallad 2225,50 $ uncja  2,07% 20:56
 Platyna 993,25 $ uncja  3,36% 20:56
 Srebro 27,07 $ uncja  3,12% 20:56
 Złoto 2040,30 $ uncja  0,77% 20:56

Dziękujemy za wysłane grafiki.