pc
Port Gdańsk znów będzie przeładowywał banany. A to za sprawą współpracy handlowej między firmą Citronex a Zarządem Morskiego Portu Gdańsk i Cargofruit. Jak poinformował we wtorek podczas konferencji wynikowej Adam Kłos, dyrektor handlowy ZMPG, co tydzień, w niedzielę, do Polski z Ameryki Środkowej będzie przypływało ok. 4 tys. t tych owoców. Pierwsze statki mają zawinąć do Portu Gdańsk już w sierpniu tego roku.
– W Gdańsku znowu pojawią się statki z bananami, takie typowe bananowce, chłodniowce. Wcześniej ten łańcuch logistyczny wyglądał inaczej: po prostu banany trafiały na statkach kontenerowych do portów niemieckich, a do Polski przyjeżdżały już koleją – mówi Adam Kłos, dyrektor handlowy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Dodał, że banany będą trafiały na rynek polski poprzez magazyn Cargofruit.
– Udało się wypracować taki model, że do Gdańska będzie przypływał jeden z sześciu statków będących w ciągłym „loopie” pomiędzy portami Europy a Ameryką Środkową – mówi Kłos.
Port Gdańsk kilka lat temu przeładowywał już banany.
– Naszym zadaniem jest wyładunek w relacji ładownia-magazyn, następnie przygotowujemy towar do wysyłki, a ten później trafia do odbiorcy – tłumaczył w 2016 r. w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Laszlo Irsa, dyrektor Cargofruit.
Owoce przypływają do portu w kartonach. Ze statku banany trafiają na taśmociągi, z których są załadowywane na samochody. Stamtąd jadą do specjalnych dojrzewalni, a następnie bezpośrednio do klientów.
Cargofruit dysponuje w Porcie Gdańsk infrastrukturą magazynową o powierzchni około 20 tysięcy metrów kwadratowych. W jej skład wchodzi 6 klimatyzowanych komór o zróżnicowanej powierzchni (łącznie 12 tysięcy m. kw.) oraz przestrzeń przeznaczona na składowanie towarów drobnicowych, które nie wymagają zachowania reżimu temperatur.
W ubiegłym roku w Porcie Gdańsk przeładowano rekordowe ponad 49 mln t towarów. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zarządza portem morskim w Gdańsku, który jest kluczowym węzłem komunikacyjnym w regionie. W skład infrastruktury portowej wchodzi osiem nabrzeży o długości ponad 20 km. ZMPG podzielony jest na dwie części: port wewnętrzny usytuowany wzdłuż Martwej Wisły i kanału portowego, oraz port zewnętrzny z bezpośrednim dostępem do Zatoki Gdańskiej, gdzie znajduje się m.in. nowoczesny głębokowodny terminal kontenerowy DCT.
Port Szczecin – trwa budowa oraz przebudowa nabrzeży w Basenie Kaszubskim [foto]
Ożywienie przeładunków w OT Port Świnoujście
Intensywny I kwartał w portach morskich - podsumowanie działań TSL Silesia
Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych
Chiny kupują porty i terminale na Jedwabnym Szlaku
Urząd Morski szuka wykonawcy pogłębiarki utrzymującej tor wodny na kanale żeglugowym przez Mierzeję
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28267,00 $ | tona | 1,68% | 16 kwi |
Cynk | 2853,00 $ | tona | 1,57% | 16 kwi |
Aluminium | 2308,00 $ | tona | -0,86% | 16 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |