• <
PZT_980x120_gif_2020

W Porcie Gdańsk oddano do użytku pierwszy parking buforowy dla samochodów ciężarowych (foto, wideo)

Strona główna Porty, logistyka W Porcie Gdańsk oddano do użytku pierwszy parking buforowy dla samochodów ciężarowych (foto, wideo)
W Porcie Gdańsk oddano do użytku pierwszy parking buforowy dla samochodów ciężarowych (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

pc

27.03.2019 Źródło: własne

W Porcie Gdańsk oddano do użytku pierwszy parking buforowy. Od środy kierowcy samochodów ciężarowych mogą bezpiecznie parkować przy ul. Śnieżnej. Przygotowano dla nich 62 miejsca parkingowe.

– Parkingi w porcie są potrzebne z uwagi na wzrastający ruch aut. Do tego standard obsługi kierowców również wymaga tego, żeby infrastruktura nadążała za współczesnymi trendami. Kierowcy są również elementami łańcucha logistycznego, zasługują na dobry standard, komfort, co skraca czas, poprawia bezpieczeństwo i przyczynia się do wzrostu konkurencyjności samego portu – mówi Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. infrastruktury.

Nowy parking buforowy to pierwszy taki obiekt na terenie gdańskiego portu przeznaczony do użytku wyłącznie dla ciężarówek obsługujących port. Do czasu wdrożenia przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk jednolitego systemu awizacji samochodów ciężarowych, korzystanie z parkingu buforowego jest bezpłatne i odbywa się na podstawie awizacji elektronicznej.

– Od dawna walczyliśmy o takie miejsce, nareszcie takie miejsce powstało. Jestem szczęśliwy, że mogę uczestniczyć w otwarciu pierwszego parkingu. Mam nadzieję, że to nie pierwszy i nie ostatni parking w Porcie Gdańsk, jakże potrzebny parking, gdzie są podstawowe warunki socjalne i sanitarne dla kierowców, którzy albo czekają na rozładunek, albo załadunek, ale odbierają też czas wolny – mówi Tomasz Rejek, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych.

Parking powstał w formule „zaprojektuj i zbuduj”, co przyspieszyło oddanie go do użytku. Za realizację inwestycji odpowiedzialna była gdyńska firma MTM. Budowa w całości została sfinansowana ze środków własnych ZMPG, a jej koszt to 5,5 mln zł.

– Powierzchnia betonu wałowanego z odwodnieniem liniowym, oświetlenie po obrysie parkingu, parking zabezpieczony ocynkowanym stalowym ogrodzeniem, wjazdy zabezpieczone szlabanami sterowanymi przez ochronę, ochrona siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, do dyspozycji kierowców są zaplecze socjalne i sanitarne – wymienia Sylwia Artichowicz, dyrektor departamentu utrzymania infrastruktury ZMPG.

Beton wałowany wykorzystany do budowy tego parkingu jest trwalszy i tańszy od zwykłej nawierzchni betonowej. Jeżeli się sprawdzi, ZMPG zastosuje go także przy budowie kolejnych parkingów, dróg i placów składowych.

– Wykonanie nawierzchni z betonu wałowanego polega przede wszystkim na tym, że wykorzystujemy do tego maszyny drogowe, typowe dla asfaltu. Nie są potrzebne specjalne rozkładarki do betonu, a także nawet nie potrzeba deskowania – tłumaczy Paulina Michalska, inspektor nadzoru ds. drogowych ZMPG.

W najbliższych miesiącach na parkingu przy ul. Śnieżnej pojawią się kolejne udogodnienia dla kierowców samochodów ciężarowych.

– Późną wiosną tego roku planujemy też zewnętrzną siłownię, taką żeby można było rozprostować kości, wzmocnić mięśnie. Być może będziemy tutaj zapraszać również food trucki, bo też mamy na to miejsce. I do końca roku powstanie system elektronicznej awizacji, czyli będzie można zamawiać te miejsca parkingowe poprzez aplikację z telefonu – mówi Osowski.

Nowy parking ma umożliwić lepszą kontrolę ruchu pojazdów. Skorzystają na nim także mieszkańcy dzielnicy Nowy Port – obiekt ma wyeliminować zatory tworzące się na ul. Marynarki Polskiej.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk planuje budowę trzech kolejnych parkingów buforowych. Pierwszy powstanie w roku 2020 przy ul. Nowej Portowej, drugi przy ul. Kontenerowej, a trzeci przy ul. Ku Ujściu. Dzięki tym inwestycjom w porcie pojawi się ponad 500 nowych miejsc parkingowych.

W 2018 r. w Porcie Gdańsk padł historyczny rekord – przeładowano ponad 49 mln t towarów, co oznacza wzrost o 20,7% i najwyższą dynamikę na polskim wybrzeżu.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zarządza portem morskim w Gdańsku, który jest kluczowym węzłem komunikacyjnym w regionie. W skład infrastruktury portowej wchodzi osiem nabrzeży o długości ponad 20 km. ZMPG podzielony jest na dwie części: port wewnętrzny usytuowany wzdłuż Martwej Wisły i kanału portowego, oraz port zewnętrzny z bezpośrednim dostępem do Zatoki Gdańskiej, gdzie znajduje się m.in. nowoczesny głębokowodny terminal kontenerowy DCT.

Najważniejszą inwestycją ZMPG jest obecnie Port Centralny. Docelowo na ok. 500 ha powstanie kilka terminali o zróżnicowanym przeznaczeniu, m.in. masowy, drobnicowy, pasażerski czy terminal dla ładunków ro-ro. Inwestycja będzie realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego i zakłada stopniowe powstawanie kolejnych terminali w zależności od potrzeb prywatnych operatorów. Port Centralny otrzymał rządowe wsparcie m.in. Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Premier Beaty Szydło oraz Premiera Mateusza Morawieckiego. Ma być gotowy do końca 2027 r.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020
 Ropa brent 41,49 $ baryłka  -3,71% 17:59
 Cyna 18170,00 $ tona 0,11% 18 wrz
 Cynk 2512,00 $ tona 1,87% 18 wrz
 Aluminium 1745,00 $ tona 0,11% 18 wrz
 Pallad 2291,60 $ uncja  -3,82% 17:56
 Platyna 867,50 $ uncja  -6,96% 17:59
 Srebro 24,58 $ uncja  -8,86% 17:59
 Złoto 1903,80 $ uncja  -2,76% 17:59
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.