ew
W dniach 27 i 28 listopada br. w Szczecinie odbywać się będzie trzecia edycja konferencji NaviRail. Jej celem jest stworzenie dogodnych warunków dla wzrostu przeładunków, a co za tym idzie, rozwój portów w Szczecinie i Świnoujściu.
Perspektywy portów w Szczecinie i Świnoujściu wyznacza wiele czynników: sytuacja gospodarcza i decyzje rządu RP, polityka Unii Europejskiej i tempo realizacji korytarza transportowego na osi Północ-Południe Europy.
Organizator tegorocznej edycji NaviRail, Międzynarodowe Stowarzyszenie Europa-Północ-Wschód, odwołuje się do idei Baltic Business Forum, które od 11 lat stowarzyszenie organizuje w Świnoujściu. Przesłaniem BBF jest bowiem wzmacnianie współpracy gospodarczej w Regionie ABC- Adriatyk, Bałtyk, Morze Czarne, zaś porty w Szczecinie i Świnoujściu tworzą jeden z wierzchołków tego trójkąta, zwanego też Trójmorzem.
W NaviRail wezmą udział praktycy i eksperci branży TSL- transport, spedycja, logistyka, przedstawiciele samorządów, administracji państwowej w tym Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
NaviRail odbędzie się w dniach 27-28 listopada 2019 roku w Szczecinie, w Centrum Kultury Euroregionu Stara Rzeźnia.
Patronatu dla NaviRail udzieliło Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Ministerstwo Infrastruktury, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, Marszałkowie Województwa Zachodniopomorskiego i Lubuskiego, Miasto Szczecin i Miasto Świnoujście.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny