PMK
United Wind Logistics (UWL) odebrało jednotkę typu deck carrier MV BoldWind, która wkrótce rozpocznie długoterminowy czarter w firmie MHI Vestas Offshore Wind.
MV BoldWind rozpocznie teraz swój dziewiczy rejs ze stoczni Jiangsu Zhenjiang w Zhenjiang w Chinach do Europy. 148,5 metrowy statek będzie przewoził śmigła turbin wiatrowych Vestas z Chin do Norwegii.
Druga identyczna jednostka zamówiona przez UWL znajduje się obecnie w budowie, także w stoczni Jiangsu Zhenjiang. Statek o nazwie MV BraveWind zostanie dostarczony w ciągu najbliższych czterech miesięcy.
BoldWind ma nośność 10 000 ton, długość pokładu 128 metrów i szerokość 28 metrów. Łączy w sobie zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba i napęd elektryczny z silnikiem diesla.
Pakiet elektryczny jest dostarczany przez ABB i zasilany przez cztery generatory diesla MAN. Dodatkowo silniki MAN spełniają przepisy emisji spalin III poziomu IMO i są wyposażone w system selektywnej redukcji katalitycznej.
- Z dumą potwierdzamy aspiracje naszej firmy do przejęcia wiodącej pozycji w branży przyjaznej dla środowiska żeglugi. Z niecierpliwością czekamy na wejście do służby siostrzanej jednostki MV BraveWind za cztery miesiące - powiedział Christoph Puschmann, dyrektor zarządzający UWL.
UWL z Hamburga obsługuje obecnie jednego ciężarowca pokładowego, MV Vestvind, który jest wyczarterowany do MHI Vestas od czerwca 2017 r.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej