PMK
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, już niedługo ruszy druga faza budowy katarskiego Portu Hamad - potwierdził H E Jassim bin Saif Al Sulaiti, katarski minister transportu i komunikacji.
Pierwsza faza budowy portu została zakończona w tym roku. Położony 40 km na południe od Doha port, Hamad będzie największym takim obiektem na Bliskim Wschodzie, zdolnym przyjąć wszystkie rodzaje statków, wliczając największe kontenerowce.
Budowa obiektu dotąd kosztowała aż 7,4 mld dolarów. Za to Katar otrzyma obiekt zdolny przeładować rocznie 7,5 mln kontenerów. Dodatkowo port pomoże temu krajowi ominąć sankcje, nałożone przez ZEA i inny arabskie państwa. Katar będzie bowiem mógł bezpośrednio importować dobra z Chin i Omanu, bez potrzeby udziału w transporcie Dubaju.
- Ten port zerwie łańcuchy nałożone na nasza gospodarkę przez zewnętrzne siły. Nie porzuciliśmy nadziei i naszych ambicji – powiedział Jassim bin Saif al-Sulaiti, katarski minister transportu.
Minister stwierdził także, że budowa pierwszej części portu skończyła się przed terminem i poniżej zakładanego budżetu. Obiekt rozpocznie pełną działalność w 2020 roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął