pc
Spadek awersji do ryzyka powoduje wyhamowanie aprecjacji amerykańskiej waluty, która w stosunku do EUR czy PLN w środę zachowuje się względnie stabilnie. W przypadku polskich obligacji skarbowych szanse na ewentualne wzrosty dochodowości są niewielkie.
"Spadek awersji do ryzyka wśród inwestorów na rynkach walutowych zaszkodził dolarowi jako walucie uznawanej za skuteczną +bezpieczną przystań+ w czasach niepewności na światowym rynku finansowym. Na fali słabnącego dolara, notowaniom EUR/USD udało się powrócić ponad poziom 1,13 i zwiększyć szanse na odwrócenie krótkoterminowego trendu. Warto przy okazji pamiętać, że pomijając kwestie polityki globalnej i awersji do ryzyka, amerykański dolar może pozostawać w najbliższych miesiącach pod coraz większą presją zmiany nastawienia Fed do amerykańskiej polityki monetarnej na bardziej gołębie" - napisała w raporcie Dorota Sierakowska z DM BOŚ.
Kurs USD/PLN po dynamicznym wzroście na początku tygodnia (z poziomu 3,80 do okolic 3,845) w środę pozostaje relatywnie stabilny, poniżej 3,84. W pobliżu poziomu 4,33 oscyluje natomiast EUR/PLN.
W opinii ekspertów, na polskim rynku długu trudno spodziewać się przeceny SPW, pomimo relatywnie wysokich wycen.
"Zarówno czynniki globalne, jak i lokalne sprzyjają polskim papierom, ale są to czynniki obecne na rynku już od dłuższego czasu. Obecnie mamy tak niskie poziomy rentowności, w zasadzie na całej długości krzywej, że pola do spadków nie dostrzegam" - powiedział PAP Biznes Mirosław Budzicki, strateg rynku długu PKO BP.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych