• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Zarząd Kanału Sueskiego zakazał używania skruberów na swoich wodach

PMK

15.01.2020 20:39 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Zarząd Kanału Sueskiego zakazał używania skruberów na swoich wodach

Partnerzy portalu

Zarząd Kanału Sueskiego zakazał używania skruberów na swoich wodach - GospodarkaMorska.pl

Mimo wprowadzenia przepisów o użyciu paliw niskosiarkowych Zarząd Kanału Sueskiego będzie dalej pozwalał na spalanie ciężkiego oleju napędowego na swoim obszarze, bez potrzeby użycia płuczek spalin. Dodatkowo władze obiektu zakazały użycia skruberów w czasie tranzytu kanałem.

Oznacza to, że statki z zainstalowanymi skruberami muszą wyłączyć systemy oczyszczania spalin podczas 12-godzinnego przejścia kanałem, uwalniając w ten sposób zanieczyszczenia do atmosfery.

W okólniku 8/2019 wydanym w niedzielę SCA stwierdziło, że „nie wprowadza żadnych ograniczeń dotyczących oleju napędowego” dla statków korzystających z kanału „do czasu ratyfikacji załącznika V1 do konwencji MARPOL” przez Egipt.

Ten sam okólnik stwierdza również, że „zabrania się” zrzutu wody morskiej do kanału podczas tranzytu „w każdych okolicznościach”.

Globalny pułap siarki 0,5% na paliwo morskie dla statków niewyposażonych w płuczki wszedł w życie 1 stycznia, za zgodą wszystkich państw członkowskich, w tym Egiptu. Jednak rządy muszą oficjalnie uchwalić przepisy w swoich krajach, aby rozporządzenie stało się wykonalne.

Wciąż istnieje wiele państw, takich jak Egipt, które jeszcze nie ratyfikowały załącznika V1 do konwencji MARPOL, co może podważyć sukces IMO 2020.
Zakładając, że Egipt ostatecznie ratyfikuje załącznik V1, zakaz scrubberów z otwartą pętlą przez SCA stanowi kolejny problem dla armatorów, którzy zainwestowali w technologię w celu zmniejszenia wyższych kosztów LSFO (olej napędowego o niskiej zawartości siarki).

Około 80% systemów płuczki zainstalowanych na statkach jest typu otwartej pętli. Wykorzystują one wodę morską do oddzielania zawartości siarki od paliwa przed wejściem do lejka wydechowego statku. Kwas siarkowy jest przechowywany na pokładzie w celu bezpiecznego zrzutu w wyznaczonym porcie, podczas gdy woda myjąca jest odprowadzana z powrotem do morza.

Szereg niezależnych badań miało na celu udowodnienie, że stosowanie skruberów z otwartą pętlą jest „bezpiecznym i skutecznym sposobem spełnienia wymagań IMO 2020”, ale operatorzy statków mają problem z przekazaniem tego komunikatu. W rzeczywistości ponad 80 portów na całym świecie zabroniło stosowania skruberów z otwartą pętlą na swoich wodach terytorialnych.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.