• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Już wiemy, jak będzie się nazywał nowy prom dla Tallink

ew

30.10.2019 08:21 Źródło: promyskat.pl
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Już wiemy, jak będzie się nazywał nowy prom dla Tallink
Już wiemy, jak będzie się nazywał nowy prom dla Tallink - GospodarkaMorska.pl

Grupa Tallink ogłosiła nazwę swojego nowego, zamówionego na początku roku promu. Imię jednostki, która w najbliższych latach zasili flotę armatora, została wybrana w czasie konkursu.

MySTAR – właśnie tak ochrzczony zostanie statek, który w niedalekiej przyszłości pojawi się na trasie Tallinn-Helsinki. Propozycje nazwy dla nowoczesnej jednostki zbierane były przez armatora w trakcie tegorocznego sezonu letniego, a we wrześniu, po zapoznaniu się z propozycjami, zarząd firmy podjął ostateczną decyzję co do nazwy.

Gremium dokonujące wyboru nazwy miało twardy orzech do zgryzienia. W ramach konkursu wpłynęło ponad 2800 propozycji. Nadesłane one zostały z 30 krajów – najwięcej z: Estonii, Finlandii, Łotwy i Szwecji, czyli z krajów, do których docierają promy Tallink.

Przewoźnik ujawnił, że wiele nadesłanych propozycji zawierało słowa: „star” oraz „Baltic”. Pojawiło się także wiele propozycji, w których uwzględnione zostały odniesienia do ekologii, m.in. „eco” czy „green”.

„Nigdy nie powątpiewaliśmy w zainteresowanie ludzi z tego regionu tematem żeglugi. Wiedzieliśmy, że wiele osób mieszkających wokół Bałtyku skorzysta z okazji na zapisanie się w historii żeglugi tego regionu poprzez zaproponowanie zwycięskiej nazwy naszemu statkowi” - powiedział szef grupy Tallink, Paavo Nõgene, który dodał, że poziom zainteresowania konkursem przekroczył początkowe oczekiwania. „Wybór zwycięskiej nazwy nie był prosty, bo pojawiło się mnóstwo świetnych propozycji. Ostatecznie zdecydowaliśmy się podążać za tradycją, zgodnie z którą nasze promy są gwiazdami (ang. „stars”) na Morzu Bałtyckim, więc to zawęziło wybór”.

Jak podkreślił szef Tallink, nowa nazwa ma akcentować, że każdy podróżny ma wpływ na kształtowanie statku i sprawiać, by każdy poczuł, iż prom jest także po części jego.

MySTAR powstanie w fińskiej stoczni Rauma. Umowa na jego budowę została podpisana w marcu br. Prom będzie miał 212 metrów długości, zasilany będzie głównie paliwem LNG (napęd dual-fuel), a na pokład będzie mógł przyjąć 2800 osób. Jednostka ma być gotowa pod koniec 2021 r.

Źródło:
promyskat.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34750,00 $ tona 0,43% 22 lip
 Cynk 2920,00 $ tona -0,07% 22 lip
 Aluminium 2449,00 $ tona 0,70% 22 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.