PMK
Grecki armator gazowców LNG GasLog zakończył 2018 rok z rekordowym wynikiem finansowym, dzięki dobrym przychodom z kontraktów spotowych.
Profit firmy wzrósł do 126,4 mln dolarów, z 84,2 mln dolarów zanotowanych rok wcześniej. Przychody z kolei wzrosły do 618,3 mln dolarów, z 525,2 mln dolarów r/r.
Rekordowy okazał się także czwarty kwartał, w którym GasLog osiągnął zysk 30,4 mln dolarów i przychód 188,6 mln dolarów.
- GasLog zanotował rekordowy wynik w czwartym kwartale, dzięki bardzo wysokim zyskom z naszych kontraktów spotowych. Te dodatkowe zyski, w połączeniu ze wzrostem naszej floty w ciągu roku, dobrymi wynikami operacyjnymi i ścisłą kontrolą kosztów, przyniosły rekordowe wyniki roczne - skomentował Paul Wogan, dyrektor generalny GasLogu.
W 2018 roku GasLog zamówił w południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries (SHI) łącznie sześciu nowych gazowców LNG. Dodatkowo w tym czasie armator odebrał jednostki GasLog Houston, GasLog Hong Kong i GasLog Genoa oraz sprzedał Methane Becki Anne.
Rynek przewozu LNG przeżył spory boom w zeszłym roku. Stawki frachtu za transport tego surowca przez Atlantyk i Pacyfik wzrosły do 150 tys. dolarów na dzień dla jednostki o pojemności 160 tys. m3. To najlepszy wynik od 6 lat i o połowę wyższy niż w tym samym okresie zeszłego roku.
Wzrost stawek to wynik kilku czynników: większej podaży, transportu na dalsze odległości i przewidywanego wzrostu cen czarteru, co skłoniło spedytorów do podpisania długoterminowych kontraktów.
Tylko w roku 2018 zamówiono 33 nowe zbiornikowce do przewozu skroplonego gazu ziemnego. To ogromna różnica w porównaniu z latami poprzednimi. Cały poprzedni rok zamknął się z 17 zakontraktowanymi jednostkami a 2016 – z zaledwie 6. Tym samym, rynek statków do przewozu LNG jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się w sektorze morskim i wszystko wskazuje na to, że ta tendencja się utrzyma.
Rynek handlu gazem nieustannie się powiększa, koszt zakupu nowych jednostek jest stosunkowo niski a ceny frachtów - wysokie. Co więcej, popyt na LNG w Azji dynamicznie rośnie. Szczególnie w Chinach, w których popyt wzrósł aż o 50 % w pierwszej połowie tego roku.
W latach 2015-2020 wydobycie i obrót gazem ziemnym ma zwiększać się o 150 mln ton rocznie. Dla porównania, w latach 2010-2015 wzrost ten wynosił jedynie 20 ml ton na rok. Z tego wzrostu skorzysta cały sektor statków LNG.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek