ew
Jak poinformowało na swojej stronie konsorcjum Airbus - w tym tygodniu rozpoczęła się współpraca z operatorem i właścicielem statków, firmą Wilhelmsen. Jej przedmiotem jest projekt dostawy małych przedmiotów na pokład statków znajdujących się na kotwicowisku. Jest to pierwsza próba wdrożenia takich rozwiązań w warunkach portowych.
Pierwszy lot z dostawą wyleciał z przystani Marina South w Singapurze. Dron Airbus Skyways miał przetransportować 1,5 kg ładunku (były to materiały wydrukowane na drukarce 3D). Poruszał się po "korytarzu powietrznym" i miał do pokonania odcinek 1,5 km. Bez większego problemu wyglądował bezpiecznie na pokładzie wielozadaniowego serwisowca offshore Swire Pacific Offshore a następnie wrócił do swojej bazy. Cała dostawa, od startu, do lądowania z powrotem w bazie, zajęła zaledwie dziesięć minut.
Komentując udany pierwszy lot dostawy, Marius Johansen, wiceprezes ds. Handlowych Wilhelmsen Ships Agency powiedział: "Ta sprawdzona i bezproblemowa obsługa dostaw małych ładunków z drona na statek, w jednym z najbardziej ruchliwych portów świata, dowodzi naszej ciężkiej pracy i tego, że projekt, w który zainwestowaliśmy wraz ze swoimi partnerami jest olbrzymim sukcesem".
Według założeń, transport dronem ma przyspieszyć czas dostaw, obniżyć i koszt a także ograniczyć korzystanie z nieekologicznych, małych łodzi dostawczych.
Johansen dodaje: „Dostarczenie podstawowych części zamiennych, artykułów medycznych czy gotówki na pokład za pośrednictwem małej łodiz kurierskiej jest docenianą częścią naszego portfolio, którą zapewniamy codziennie, w portach na całym świecie. Noweoczesne technologie, jak te testowana obecnie to nowe, atrakcyjne narzędzie, dzięki któremu możemy popchnąć naszą branżę do przodu".
Podczas następnych prób, dron ma przetransportować cięższe, 4-kilogramowe ładunki i poruszac się wzdłuż korytarzy powietrznych o długości nawet 3 km. Dzięki projektom z użyciem bezzałogowych statków powietrznych w branży morskiej -mozna, według szacunków, przyspieszyć dostawy nawet sześciokrotnie, znacznie zmniejszych emisję dwutlenku węgla a także zmniejszyc wyryko typowych wypadków w ruchliwych portach.
Wilhelmsen and Airbus trial world’s first commercial drone deliveries to vessels at anchorage from Wilhelmsen group on Vimeo.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek