• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Czy armatorzy powinni zatrudniać prywatne siły obronne do ochrony swoich statków pływających przez Zatokę Perską?

PMK

14.07.2019 20:36 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Czy armatorzy powinni zatrudniać prywatne siły obronne do ochrony swoich statków pływających przez Zatokę Perską?
Czy armatorzy powinni zatrudniać prywatne siły obronne do ochrony swoich statków pływających przez Zatokę Perską? - GospodarkaMorska.pl

Przedstawiciele organizacji morskich próbują przekonać armatorów, by ci nie używali prywatnych, uzbrojonych ochroniarzy dla swoich statków płynących przez Zatokę Perską. Grozi to bowiem eskalacją zagrożeń w tym regionie.

Stosunki między Iranem a Zachodem stały się bardziej napięte po tym, jak Wielka Brytania zajęła w zeszłym tygodniu irańskiego tankowca na Gibraltarze, a ich okręt wojenny HMS Montrose musiał przeganiać irańskie statki, które próbowały zablokować brytyjski tankowiec w czasie przekraczania Cieśniny Ormuz.

Ostatnie incydenty nastąpiły po fali ataków na tankowce wokół Cieśniny Ormuz i Zatoki Omańskiej. Stany Zjednoczone obwiniają za tę sytuację Iran, ale Teheran odpiera te zarzuty.

Wiodące stowarzyszenia żeglugowe wydały ostatnio komunikat przestrzegający przed użyciem prywatnych, uzbrojonych strażników w tych krytycznych obszarach.

- Użycie siły przeciwko zagrożeniom, które ostatnio pojawiły się w Zatoce Omańskiej, niesie ze sobą znaczne ryzyko i może doprowadzić paradoksalnie do zwiększenia zagrożenia, ze szkodą dla bezpieczeństwa statku i załogi - czytamy w komunikacie. - Lepiej korzystać z nieuzbrojonych ekspertów bezpieczeństwa morskiego i wzmocnić wachty.

Guy Platten, sekretarz generalny Międzynarodowej Izby Żeglugowej (ICS), powiedział, że istnieją restrykcyjne ograniczenia w stosowaniu uzbrojonych ochroniarzy w Zatoce Perskiej.

- Przesłanie brzmi: nie korzystaj z prywatnych uzbrojonych strażników na tych wodach, gdyż nie jest to zalecane - powiedział Platten w piątek.

Podczas gdy statki mogą płynąć przez Cieśninę Ormuz z prywatnymi strażnikami na pokładzie, niewiele portów w Zatoce pozwala wejść statkom z tak uzbrojoną załogą.

- Implikacje prawne dla ubezpieczycieli i właścicieli statków są szerokie. Naruszenie zasad pociąga za sobą znaczne kary finansowe, niekorzystne problemy z reputacją, a w niektórych przypadkach kary pozbawienia wolności - powiedział Jonathan Moss, szef działu transportu i wysyłki w kancelarii DWF.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 36575,00 $ tona 1,63% 23 wrz
 Cynk 3043,00 $ tona 0,83% 23 wrz
 Aluminium 2936,00 $ tona 1,73% 23 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.