PMK
Budowa portu Tibar Bay w Timorze Wschodnim wydaje się coraz bardziej realna, po tym, jak ten kraj podpisał pierwszą umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym. Wskutek tego wykonawcą obiektu zostało chińskie China Harbour Engineering Co.
Projekt przewiduje powstanie nabrzeża o długości 630 metrów i związanych z nim budynków towarowych, celnych i administracyjnych. Budowa ma potrwać trzy lata. Francuska Bolloré Group jest właścicielem 30-letniej umowy koncesyjnej o wartości 490 mln dolarów dla portu Tibar Bay.
- W ostatnich latach Timor Wschodni jest świadkiem rosnących inwestycji w modernizację dróg i budowę portów oraz portów lotniczych, które przyczyniły się do wielkich zmian w tym kraju - skomentował Xiao Jianguo, ambasador Chin w Timorze Wschodnim.
- Infrastruktura jest kluczowym obszarem praktycznej współpracy Chin z Timorem Wschodnim, w której nasze przedsiębiorstwa aktywnie i szeroko uczestniczyły. Obecnie w tym kraju działa około 20 chińskich przedsiębiorstw - dodał Jianguo.
Dzięki zdolności do obsługi 750 000 TEU rocznie, nowy obiekt ma zmniejszyć zatłoczenie w głównym porcie w stolicy Dili. Będzie on zlokalizowany w Zatoce Tibar, około 12 kilometrów od stołecznego miasta.
Timor Wschodni to państwo na wyspie Timor w Archipelagu Malajskim. Od zachodu graniczy z Indonezją.
Inwestycje infrastrukturalne Portu Gdynia oraz PERN
Port Szczecin – trwa budowa oraz przebudowa nabrzeży w Basenie Kaszubskim [foto]
Ożywienie przeładunków w OT Port Świnoujście
Intensywny I kwartał w portach morskich - podsumowanie działań TSL Silesia
Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych
Chiny kupują porty i terminale na Jedwabnym Szlaku
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28275,00 $ | tona | -0,44% | 21 kwi |
Cynk | 2793,00 $ | tona | -1,13% | 21 kwi |
Aluminium | 2344,00 $ | tona | 0,86% | 21 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |