pc
Chcemy transportować LNG do Świnoujścia – poinformował Radio Szczecin Paweł Brzezicki, zarządca komisaryczny Polskiej Żeglugi Morskiej. Spółka zabiega, by stać się narodowym przewoźnikiem skroplonego gazu ziemnego. Oferta została już złożona w Polskim Górnictwie Naftowym i Gazownictwie, który jest importerem tego surowca.
– Jeżeli PŻM będzie miał taką możliwość, to oczywiście, że chce przewozić gaz i być narodowym partnerem dla narodowego importera tego gazu. Zwróciliśmy się kilka lub kilkanaście miesięcy temu z prośbą o możliwość nawiązania współpracy. To są dokumenty, które powoli robią się historyczne. Efekt to milczenie – poinformował Radio Szczecin Paweł Brzezicki, zarządca komisaryczny PŻM.
Radio Szczecin podało, że PŻM mogłaby kupić gazowce lub być ich operatorem technicznym.
– Takie statki buduje się w Korei Południowej. PŻM może kupić takie statki lub zamówić je w stoczni pod warunkiem, że otrzyma kontrakt przewozowy na taki wolumen gazu, który umożliwi sfinansowanie budowy i eksploatowanie tych statków – powiedział Radiu Szczecin Brzezicki.
Rozgłośnia podała, że, według nieoficjalnych informacji, PGNiG szuka na rynku ośmiu gazowców, które mają dostarczać LNG ze Stanów Zjednoczonych. Stanowisko PGNiG w sprawie możliwości transportu przez PŻM skroplonego gazu ziemnego do terminalu LNG w Świnoujściu, mamy poznać w tym tygodniu.
Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z większych w Europie. Podstawową działalnością przedsiębiorstwa jest przewóz ładunków masowych.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek