Pieć 140-tonowych suwnic zostało załadowanych w piątek (31.07) na statek przy Nabrzeżu Francuskim w gdyńskim porcie. W sobotę wielkogabarytowy ładunek wyruszył do Afryki.
Suwnice zostały wyprodukowane na zlecenie fińskiej firmy Konecranes, globalnego lidera w branży suwnic. Ich montaż odbył się w Portowym Zakładzie Technicznym. Konstrukcje stalowe dostarczyła polska firma z Gorzowa, natomiast cała technologia (m.in. elektronika) pochodzi od dostawców z krajów Unii Europejskiej i spoza niej.
Załadowane suwnice są pierwszą partią większego zamówienia realizowanego dla klienta z Afryki. Są przeznaczone do pracy w terminalu kontenerowym. Za ich przewiezienie odpowiedzialna jest holenderska firma Biglift, która specjalizuje się w transporcie konstrukcji stalowych. Suwnice zostały załadowane na 156-metrową jednostkę Happy Dover wyposażoną w trzy dźwigi (2 x 400 mt, 1 x 120 mt).
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny