PSA Singapore Terminals’ (PSA), operator portu w Singapurze, oficjalnie zakończył trzeci i czwarty etap rozbudowy terminala kontenerowego.
W ramach projektu wartego 2,61 mld dolarów powstało 6 km nabrzeża, pogłębiono także dno morskie w tym miejscu do 18 metrów. Dzięki temu terminal jest już gotowy na obsługę największych kontenerowców o nośności powyżej 17 tys. TEU. Gdy skończy się całość inwestycji, singapurki port będzie w stanie obsłużyć 50 mln TEU rocznie.
W czasie trzeciego i czwartego etapu inwestycji port w Singapurze wzbogacił się także o najnowocześniejszy systemy i infrastrukturę, w tym ekologiczny, w pełni zautomatyzowany zestaw suwnic portowych.
- Cieszymy się, że jesteśmy obecni w Singapurze, miejscu, które przoduje pod względem innowacji. Chcielibyśmy podziękować lokalnemu rządowi, naszym klientom i kontrahentom za wsparcie przez ten cały czas. Dzięki temu z optymizmem patrzymy w przyszłość – czytamy w oświadczeniu PSA.
Singapur to obecnie najbardziej atrakcyjne portowe miasto świata – wynika z raportu przygotowanego przez firmę konsultacyjną Menon z Norwegii. W zamyśle ranking ma pokazywać, które z miejscowości są najbardziej atrakcyjne dla firm z branży morskiej. Miasta były oceniane w czterech kategoriach: spedycji, prawa i finansów, technologii oraz jakości portów. Dokonano także wywiadów z 200 ekspertami z 33 krajów.
Singapur zdobył pierwsze miejsce głównie dzięki przyjaznemu prawu oraz świetnej lokalizacji: na trasie pomiędzy Azją i Europą.
- Jeszcze 10 lat temu w Singapurze brakowało edukacji morskiej oraz zaplecza badawczego. Nie uświadczyło się też wielu firm z branży. Dziś to kluczowy punkt na mapie światowego handlu – uzasadniali eksperci Menon.
Lasse Kristoffersen, CEO: Wallenius Wilhelmsen – cała naprzód na zeroemisyjność
Rząd dopłaci do transportu zboża do nadbałtyckich portów
Maersk otworzył trasę kontenerową na Ukrainę przez rumuńskie porty
Piłeś – nie płyń. Kontenerowiec uderza w nabrzeże, pilot pod wpływem
Kanał przez Mierzeję Wiślaną rozwija się. Będzie pełnił funkcję przejścia granicznego
Kolejna dostawa czołgów i armatohaubic dotarła do Portu Gdynia