Do fińskiego terminalu LNG Hamina w Pori dotarła jednostka z pierwszym transportem gazu LNG przeznaczonym na jego rozruch.
Był to gazowiec Coral Energy - pierwszy na świecie statek tego rodzaju z napędem dual-fuel (diesel/LNG) i z klasą lodową 1A. Co ciekawe blok dziobowy statku został wybudowany przez gdańską stocznię Marine Projects Ltd.
Hamina to część planu Finlandii na stworzenie sieci małych terminali LNG, które pełniłyby funkcję stacni paliw dla statków i dodatkowego źródła gazu dla skandynawskiego kraju. Obiekt ma także wpisać się w transeuropejską sieć transportową TEN-T.
Hamina pomieści 30 tys. metrów sześciennych gazu. Całkowity koszt inwestycji oszacowano na kwotę około 81 milionów euro z czego ponad 20 mln euro zostało przyznanych przez Komisję Europejską.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania