pc/wroc.uzs.gov.pl
Z informacji Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej wynika, że spór przewoźników, w wyniku którego wstrzymany został transport paliwa do elektrociepłowni we Wrocławiu Kanałem Gliwickim i Odrzańską Drogą Wodną, został zażegnany.
Informacja przekazana przez dzierżawców statków, którzy wykonują transport, została potwierdzona przez przedstawicieli spółki OT Logistics – zleceniodawcy usług. Dodatkowo operator poinformował, że zorganizuje spotkanie z przewoźnikami w celu wyjaśnienia i rozwiązania zaistniałych problemów.
Z informacji publikowanych w prasie i na portalach internetowych wynikało, że protest spowodowany był zaległościami w płaceniu frachtów przez OT Logistics. W ramach protestu dzierżawcy pchaczy podjęli działania, w efekcie których miało dojść do zablokowania dostępu do jednego z nabrzeży w porcie śródlądowym we Wrocławiu. Uniemożliwiłoby to przerzut wodą ładunku węgla z wagonów do nabrzeża elektrociepłowni.
Sprawę monitoruje administrator drogi wodnej RZGW Wody Polskie we Wrocławiu. Z kolei za kwestie bezpieczeństwa żeglugi na tym odcinku odpowiada Urząd Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu, którego inspektorzy w związku z zaistniałą sytuację dokonali inspekcji nabrzeża portowego w porcie śródlądowym we Wrocławiu.
Rozwój, organizacja, uniwersalność. Strategia Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do 2026 r.
Maersk prognozuje EBITDA do 6 mld USD w 2024 r. i wysoki CAPEX do 2025 r.
Kolejny ważny krok w rozbudowie infrastruktury portowej w Świnoujściu
Port Singapur i jego sieć logistyczna na fali wzrostów. Z polskim udziałem Baltic Hub
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem