PMK
Seago Line, należący do Maerska wewnątrzeuropejski armator, wprowadził nowy serwis kontenerowy łączący Szwecję z Polską. Wzmacnia to ofertę przewoźnika na Bałtyku i daje spedytorom alternatywne połączenie między oboma krajami.
- Cieszymy się, że możemy spełnić oczekiwania naszych klientów z dwóch kluczowych bałtyckich rynków – powiedział Wojciech Muchlado, dyrektor zarządzający Seago Line na Wschodnio-Centralną Europę.
Polska eksportuje do Szwecji maszyny, elektrykę, produkty metalurgiczne, chemikalia i produkty rolnicze. Każde z nich można przewozić za pomocą transportu kontenerowego.
Teraz będzie to łatwiejsze, dzięki otwarciu 28 stycznia połączenia między Gdańskiem i szwedzkimi Gavle i Norrkoping. Dalej statki płyną do hubów w niemieckim Bremerhaven i brytyjskim Felixstowe. Kontenerowce trasę z Gdańska do Gavle przepłyną w dwa dni (sobota-poniedziałek), a do Norrkoping w 4 dni (sobota-środa).
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny