• <
PZT_1100x200_gif_2020

Promy dla Port of Tallin powstały bez opcji LNG

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Promy dla Port of Tallin powstały bez opcji LNG
Promy dla Port of Tallin powstały bez opcji LNG - GospodarkaMorska.pl

Wbrew wcześniejszym informacjom, nowe promy, które powstają dla Port of Tallinn w Turcji oraz Polsce, prawdopodobnie nie będą gotowe do ewentualnego montażu instalacji LNG w przyszłości.

Informacje o zmianie w specyfikacji promów, które budowane są w tureckiej stoczni Sefine oraz w Remontowa Shipbuilding w Gdańsku, podał dziennik Postimees, a za nim łotewska agencja informacyjna LETA.

- Z powodu niejasnych względów, statki zostały zbudowane wraz z hermetycznymi pomieszczeniami przeznaczonymi na zbiorniki z paliwem LNG, które zajmują sporo miejsca, ale już zakupione do nich silniki MTU, zasilane paliwem diesla, przeznaczone są do statków, które nie mogą zostać 'przełączone' na zasilanie LNG - wyjaśnia Heino Punab z Akademii Morskiej w Estonii.

Pojawiających się kontrowersji jest więcej. Niektórzy zastanawiają się, dlaczego nie zostały zamówione promy, które od razu byłyby przystosowane do zasilania paliwem LNG. Przypomniano, że jest ono o ok. połowę tańsze od diesla. Pojawiają się głosy, że uwzględniono wyłącznie cenę samych promów, które w obecnej wersji są o ok. 1/3 tańsze niż gdyby od razu dostosowane były do zasilania ekologicznym paliwem LNG. Inne zarzuty wskazują, że w ogóle nie wzięto pod uwagę tego, jaki będzie ewentualnie przyszły koszt związany z dostosowaniem czterech promów do zasilania innym paliwem.

Każdy z nowych promów dla Port of Tallinn będzie miał 114 metrów długości, a na pokład będzie mógł mógł zabrać 600 pasażerów i 150 pojazdów. Zostały one zaprojektowane przez norweską firmę LMG Marin i mają spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa. Pierwszy z promów, które powstają w Gdańsku, został zwodowany 29 grudnia ub. r.

1 października 2016 r. zacznie obowiązywać 10-letni kontrakt, na mocy którego Port of Tallinn będzie obsługiwać połączenia z portami Kuivastu, Rohuküla, Virtsu i Heltermaa.

Źródło:
promyskat.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31251,00 $ tona -6,49% 13 maj
 Cynk 2891,00 $ tona -3,12% 13 maj
 Aluminium 2422,00 $ tona -2,10% 13 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.