Kolejne trzy duże żurawie pojawiły się we wtorek w Porcie Rotterdam. Zasięg nowych żurawi wynosi 24 rzędy kontenerowców, co pozwoli im obsłużyć największe obecnie jednostki (powyżej 15 tys. TEU).
Konstrukcje o wysokości 50 metrów wyprodukowała chińska firma ZMPC. Producent jako unikatową cechę podał lekkość żurawi, które są lżejsze o 16,7 proc. od podobnej wielkości obiektów.
Nowe zamówienie to kolejny etap przygotowań holenderskiego portu na obsługę coraz większych jednostek. Pięć podobnych konstrukcji przybyły do Rotterdamu w zeszłym roku. Po zakończeniu całego projektu port będzie w stanie obsłużyć naraz kilka jednostek o nośności 20 tys. TEU. Wydaje się to dobrym rozwiązaniem, biorąc pod uwagę coraz częstsze kontraktowanie przez armatorów tak dużych kontenerowców. Zamówienie na statki UCLV (Ultra Large Container Vessels) o nośności ponad 18 tys. TEU złożyli: Maersk, MOL, OOCL i CMA CGM, czyli najwięksi gracze na rynku.
Wysiłki Holendrów w rozbudowie portu zostały niedawno dostrzeżone. W rankingu najatrakcyjniejszych miast świata Rotterdam uplasował się na 5 pozycji. Listę sporządziła firma konsultacyjna Menon z Norwegii, która oceniała miasta w czterech kategoriach: spedycji, prawa i finansów, technologii oraz jakości obsługi w portach. Pod tym ostatnim względem Rotterdam zdeklasował konkurencję i zajął pierwsze miejsce.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek