ew
PKP Cargo podpisało z firmą Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz oraz Instytutem Pojazdów Szynowych "TABOR" umowy o współpracy przy pracach badawczo-rozwojowych w ramach projektu budowy lokomotywy dwunapędowej, spalinowo-elektrycznej - poinformowało PKP Cargo w komunikacie.
21 maja br. podpisany był list intencyjny w tej sprawie.
PKP Cargo poinformowało, że współpraca obejmuje między innymi sporządzenie przez PKP Cargo i PESA założeń technicznych projektowanej lokomotywy wraz z propozycją jej konfiguracji, rozpoczęcie prac projektowych i badawczych w oparciu o wspólnie uzgodniony harmonogram, oraz uruchomienie procesu budowy lokomotywy wraz z niezbędną dokumentacją dla uzyskania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji.
Kolejowa spółka informuje, że projekt budowy lokomotywy dwunapędowej nazwany "Platforma lokomotyw z zaawansowanymi spalinowo - elektrycznymi (wielosystemowymi) układami napędowymi" zgłoszony został przez spółkę PESA do konkursu na dofinansowanie projektów innowacyjnych programu Innotabor, ogłoszonego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Uzyskał on pozytywną ocenę i rekomendację dofinansowania.
Jednocześnie zarząd PKP Cargo poinformował, że spółka nie jest zobowiązana do nabycia lokomotywy.
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni